Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

Aktuality

Pololetní prázdniny

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 3. února 2023.

více

Termíny maturitních zkoušek na školách DAKOL ve školním roce 2022/2023

Maturitní obory: 65-42-M/01 Hotelnictví (HT) 64-41-L/51 Podnikání (PO) - denní forma studia 64-41-L/51 Podnikání (POD) - dálková forma studia  75-31-M/01 Předškolní pedagogika (PM) - denní forma studia 75-31-M/01 Předškolní pedagogika (PMD) - dálková forma studia   ...

více

Volná pracovní místa

Do našeho týmu hledáme nové kolegyně a kolegy na pozici:   Učitel/ka informační technologie   Předpokládaný nástup:   1.9.2023 Délka pracovního poměru:  na dobu neurčitou  Pracovní uvazek:   práce na plný uvazek Místo výkonu práce:  Havířov Hrubá měsíční ...

více

Přijímací zkoušky nanečisto

Nabízíme Vám možnost vyzkoušet si PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY NANEČISTO, v rámci přípravy k přijímacím zkouškám do všech námi nabízených maturitních oborů, a to v následujících termínech: 06. 03. 2023  Řešení ukázkových testů pod vedením kvalifikovaného pedagoga 20. 03. 2023  Samostatné řešení testů ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a ...

více

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022 , která proběhla  13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Pololetní prázdniny

Jednodenní pololetní prázdniny připadnou na pátek 3. února 2023.

Termíny maturitních zkoušek na školách DAKOL ve školním roce 2022/2023

Maturitní obory:

65-42-M/01 Hotelnictví (HT)

64-41-L/51 Podnikání (PO) - denní forma studia

64-41-L/51 Podnikání (POD) - dálková forma studia 

75-31-M/01 Předškolní pedagogika (PM) - denní forma studia

75-31-M/01 Předškolní pedagogika (PMD) - dálková forma studia

 

PRAKTICKÁ MATURITNÍ ZKOUŠKA (PMZ)

18. 04. 2023 praktická zkouška PO - 2, PO - 3D
17. - 20. 04. 2023 praktická zkouška PM - 4A, PM - 4B

21. 04. 2023

praktická zkouška PM - 5D

 


ŘÁDNÝ TERMÍN PÍSEMNÉ PRÁCE (PP)

04. 04. 2023  Český jazýk a literatura
11. 04. 2023 Cizí jazyky

 



ŘÁDNÝ TERMÍN DIDAKTICKÝCH TESTŮ (DT)

02. 05. 2023  08:00 – 10:35 M/DT
  13:30 – 15:50 AJ/DT
03. 05. 2023 08:00 – 09:45 ČJL/DT
04. 05. 2023 13:00 – 15:20 RJ/DT



PROFILOVÁ ČÁST MZ (ústní zkoušky)

16. 05. 2023  HT - 4
16. - 17. 05. 2023 PO - 3D
18. 05. 2023 PO - 2
22. - 23. 05. 2023 PM - 4A
25. - 26.05. 2023 PM - 4B
24. 05. 2023 PM - 5D


 

Volná pracovní místa

Do našeho týmu hledáme nové kolegyně a kolegy na pozici:

 

Učitel/ka informační technologie

 

Předpokládaný nástup: 1.9.2023

Délka pracovního poměru: na dobu neurčitou 

Pracovní uvazek: práce na plný uvazek

Místo výkonu práce: Havířov

Hrubá měsíční mzda: dle délky praxe minimálně 35 000Kč

Podmínka pro zařazení: ukončené magisterské vzdělání - učitelství pro střední školy - informační technologie

                                       strukturovaný životopis a sken diplomu

 

 

Místo a způsob podání přihlášky:

osobně: personální oddělení, Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola Dakol, o.p.s., Petrovice u Karviné 570, 735 72

poštou: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL,o.p.s., Petrovice u Karviné 570, 735 72

elektronicky: lajczykova.dagmar@dakol-karvina.cz

 

Přijímací zkoušky nanečisto

Nabízíme Vám možnost vyzkoušet si PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY NANEČISTO, v rámci přípravy k přijímacím zkouškám do všech námi nabízených maturitních oborů, a to v následujících termínech:
06. 03. 2023 Řešení ukázkových testů pod vedením kvalifikovaného pedagoga
20. 03. 2023 Samostatné řešení testů
03. 04. 2023 Vyhodnocení a rozbor samostatně řešených testů

 

Zkoušky se konají na Středních školách DAKOL v Petrovicích u Karviné (Petrovicích u Karviné 570) a v Havířově (Moravská 539, Havířov-Šumbark). Zahájení zkoušek je vždy ve 14:30 h, ukončení v 16:45 h.

 

Přihlásit se můžete prostřednictvím elektronického formuláře ZDE do 01. 03. 2023 nebo osobně při podání přihlášky ke studiu. Přijímací zkoušky nanečisto budeme pořádat, pokud se přihlásí více než 10 zájemců.


Cena pro účastníky je 600 Kč. Poplatek účastníci zaplatí 6. 3. 2023 před zahájením výuky na sekretariátu školy.

 

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+ 2022.

 

Přílohy
Prezentace MALAGA [12692 kB]

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a Rekondiční a sportovní masér do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a enviromentu. Žáci docházeli do místních zařízení - rehabilitačních ústavů a restauračních zařízení na odbornou praxi a realizovali aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný anglický jazyk a 4. Inkluzi. V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci pod vedením mentorů z hostitelských zařízení a dohlíželi na ně naši doprovázející pedagogové. Žáci se seznámili s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, podíleli na sestavování jídelních lístků dle typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a prakticky si vše vyzkoušeli.

Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místních rehabilitačních a restauračních zařízeních a byli schopni samostatné práce v oblasti navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu, za 3. jsme chtěli posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daných oborů.

 

Přílohy
Prezentace RIGA [13343 kB]

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022, která proběhla 13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěžili ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2022:

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Jakub Žáček ( VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ, Most, příspěková organizace )

2. místo - Klára Pavlechová ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s., Petrovice u Karviné )

3. místo - Matyáš Frinta ( VOŠ, SPŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu, p.o. , Varnsdorf )

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Milan Sirý, Sebastián Vaněk, Adéla Byrtusová (VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o. p. s., Petrovice u Karviné)

2. místo - Vanessa Paprskářová, Vojtěch Velčovský, Kristýna Klubalová ( Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba)

3. místo - Adéla Rozsypalová, Pavlína Weinlichová, Kateřina Žatková ( SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského Olomouc - Hejčín )

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

Přílohy
docxPropozice soutěže [docx, 2000 kB]

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu štafetového běhu, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy palačinek, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěné házecí kostky a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!

 

 

 

Přílohy