Během studia mohou žáci a rodiče využít služeb metodika prevence.
Mgr. Květoslava Panašová - Metodik prevence
Kontakt: panasova.kvetoslava@dakol-karvina.cz
Konzultační hodiny:
Pracoviště: Orlová, kabinet C64
sudý týden-středa 8:00-9:45
lichý týden-pondělí 12:00-13:30
anebo dle domluvy na všech střediscích škol DAKOL
Ing. Petra Lebiedziková - Metodik prevence
Kontakt: lebiedzikova.petra@dakol-karvina.cz
Konzultační hodiny:
Pracoviště: Petrovice u Karviné, kabinet 312
sudý týden-pátek 8:00-10:00
lichý týden-čtvrtek 8:00-10:00
anebo dle domluvy na všech střediscích škol DAKOL
Standartní činnosti školního metodika prevence:
Činnost metodika prevence v rámci školního pedagogického pracoviště je vykonávána v souladu se zákonem č. 561/2004 Sb. (Školský zákon), v platném znění a vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, v platném znění.
Náplň práce školního metodika prevence:
• zajišťuje tvorbu Školního preventivního programu pro žáky jeho kontrolu a realizaci
• připravuje a organizuje besedy k prevenci sociálně patologických jevů (kouření, záškoláctví, alkohol, drogy, ...)
• při realizaci preventivního programu školy poskytuje odborné vedení a metodickou pomoc třídním učitelům
• poradenství v oblasti prevence nebezpečných jevů ohrožujících žáky (záškoláctví, šikana, krádeže, kouření, experimentování s alkoholem i drogami aj.) pro žáky, rodiče, učitele
• zaměřuje se na prevenci před gamblerstvím, kyberšikanou, kriminálním jednáním, extremismem, intolerancí, antisemitismem, působením sekt, vandalismem, rizikovým chováním v dopravě, sexuálně rizikovým chováním, rizikovými sporty nebo poruchami příjmu potravy.
• diagnostikuje situaci v jednotlivých třídních kolektivech, zajišťuje ochranu těm žákům, kteří se cítí být ohroženi
• pomůže při rozpoznávání problému a hledání případné pomoci u dalších odborníků
• prezentace výsledků preventivní práce školy
• spolupracuje s institucemi zajišťující odbornou pomoc v oblasti preventivních aktivit (policie, PPP, kurátor pro mládež apod.)
• vedení písemných záznamů o rozsahu a obsahu činností, navržených a realizovaných opatřeních
• vedení a průběžná aktualizace databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování (orgány státní správy, střediska výchovné péče, PPP, zdravotnická zařízení, policie, orgány sociální péče, centra krizové intervence apod.) a koordinace spolupráce s těmito orgány, kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště v případě výskytu rizikového chování (ve spolupráci s vedením školy a ŠPP)