Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ NA ŠKOLÁCH DAKOL

 

09. 1. 2024 Havířov od 9:00 do 17:00 hodin

11. 1. 2024 Petrovice u Karviné od 9:00 do 17:00 hodin

16. 1. 2024 Orlová od 9:00 do 17:00 hodin

 

 

Projekty škol DAKOL

Projekt "Šablony 2022 - SŠ DAKOL"

  Projekt "Šablony 2022 - SŠ DAKOL" Registrační číslo projektu:  CZ.02.02.XX/00/22_003/0001429 Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. Termín realizace projektu: 1. 8. 2022 - 31. 7. 2025   Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke ...

více

Projekt: Poznáváme profese 2023

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Projekt: IROP SOU Petrovice - modernizace odborné učebny dílny

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné polytechnické učebny na SOU DAKOL v Petrovicích u Karviné, v budově dílen, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na ...

více

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádo již   8 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2023 , která proběhla  19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Digipropast a Digipomůcky VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2023

  Záměrem projektu je pořízení mobilních digitálních technologií a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí. Cílem je přispět ke snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly ...

více

Projekt: Digipropast a Digipomůcky SOU DAKOL 2023

    Záměrem projektu je pořízení mobilních digitálních technologií a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí. Cílem je přispět ke snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by ...

více

Projekt: IROP SOU Orlová - Modernizace odborné IT učebny

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné učebny IT na SOU DAKOL v Orlové pro kvalitní a inovativní vyučování žáků, zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.   Účelem ...

více

Projekt: Dovednostní olympiáda 2023

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Erasmus+ 2022 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2022. Reg. č: 2022-1-CZ01-KA122-VET-000073234 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Projekt "Šablony 2022 - SŠ DAKOL"

 

Projekt "Šablony 2022 - SŠ DAKOL"

Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0001429

Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.

Termín realizace projektu: 1. 8. 2022 - 31. 7. 2025

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic.

Projekt je zaměřen na téma personální podpora.

 

Cílem aktivity „Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele“ je poskytnout dočasnou personální podporu - koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli. Účinně pomůže škole a zaměstnavatelům zajistit realizaci spolupráce školy dle oborů vzdělání, které škola vyučuje.

 

Cílem aktivity "Kariérový poradce SŠ" je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám. Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.

 

 

Projekt: Poznáváme profese 2023

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v prosinci 2023 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si budou moci něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů tak, aby si případní zájemci o obor vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor a seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší, zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli a získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Projekt: IROP SOU Petrovice - modernizace odborné učebny dílny

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné polytechnické učebny na SOU DAKOL v Petrovicích u Karviné, v budově dílen, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

Účelem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti středoškolského vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi, pro polytechnické vzdělávání, a přírodní vědy a využívání odborné učebny minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů ve výše uvedených oblastech.

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/22_042/0002813

42. výzva IROP - Střední školy - SC 4.1 (MMR)

 

 

 

 

 

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádo již 8. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2023, která proběhla 19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěžili ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 15 středních škol a novinkou byla katerogire KREATIV, kdy se hodnil kostým a choreografie týmu synchronní a sprotovní masáže.

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2023 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Vojtěch Jílek ( Střední zdravotnická škola VOŠ zdravotnická Brno, Merhautova, příspěvková organizace )

2. místo - Patrik Berka ( SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského, Olomouc - Hejčín )

3. místo - Klára Pavlechová ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s., Petrovice u Karviné )

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Milan Sirý, Sebastián Vaněk, Adéla Byrtusová (VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o. p. s., Petrovice u Karviné)

2. místo - Adéla Pyszková, Sarah Slívová, Karolína Krejzová ( SOU DAKOL, s.r.o., Petrovice u Karviné )

3. místo - Michaela Podešvová, Jakub Boštík, Barbora Grundzová ( VOŠ, SPŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu, p.o Varnsdorf

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Stredná zdravotnícka škola, Vrbická 632 Liptovský Mikuláš

2. místo - VOŠ, SPŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu, p.o. Varnsdorf

3. místo - Střední průmyslová škola a Střední odborná škola Dvůrk Králové nad Labem

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy

Projekt: Digipropast a Digipomůcky VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2023

 

Záměrem projektu je pořízení mobilních digitálních technologií a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí.

Cílem je přispět ke snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi (oblast podpory A) a vybavit žáky pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí, které budou moci rozvíjet napříč vzdělávacími oblastmi (oblast podpory B).
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Digipropast a Digipomůcky SOU DAKOL 2023

 

 

Záměrem projektu je pořízení mobilních digitálních technologií a podpora vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí.

Cílem je přispět ke snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi (oblast podpory A) a vybavit žáky pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí, které budou moci rozvíjet napříč vzdělávacími oblastmi (oblast podpory B).
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: IROP SOU Orlová - Modernizace odborné IT učebny

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné učebny IT na SOU DAKOL v Orlové pro kvalitní a inovativní vyučování žáků, zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

Účelem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury v oblasti středoškolského vzdělávání a zvýšení její dostupnosti. Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi, pro polytechnické vzdělávání, přírodní vědy a cizí jazyky a využívání odborné učebny minimálně 75 % časového využití pro formální výuku a neformální vzdělávání odborných předmětů ve výše uvedených oblastech.

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/22_042/0002521

42. výzva IROP - Střední školy - SC 4.1 (MMR)

 

 

 

 

 

Projekt: Dovednostní olympiáda 2023

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu košíková, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba fotorámečku, zpracování dřevěné házecí kostky a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Františka Hrubína

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Žákovská

2. místo - Základní škola Marie Pujmanové

3. místo - Základní škola Františka Hrubína

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!

Erasmus+ 2022 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2022.

Reg. č: 2022-1-CZ01-KA122-VET-000073234

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný AJ a reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+.

 

Přílohy