Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

POZOR!!!

Střední odborné učiliště DAKOL,s.r.o. nabízí nový 4letý maturitní obor 34-53-L/01 Reprodukční grafik pro média (model L0+H). Více informací naleznete - ZDE.

 

Projekty škol DAKOL

Projekt: Škola pro život

  Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT". Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola ...

více

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již   8 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2023 , která proběhne  19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se koná ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Doučování 2023 VOŠ DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených ...

více

Projekt: Doučování 2023 SOU DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ...

více

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

    Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

  Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a ...

více

Projekt: Škola pro život

 

Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT".


Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s., Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. z Petrovic u Karviné a Okresní hospodářská komora Karviná. Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT bude realizován na školách DAKOL od prosince 2008 do června 2010 a je zaměřen na zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků a studentů gastronomických oborů Hotelnictví a Kuchař-číšník a studentů oboru Podnikání.


V průběhu projektu bude vytvořena fiktivní firma v podobě školní kavárny, kdy budou vybrané prostory školy zrekonstruovány do podoby odborné učebny a vybaveny potřebným zařízením a inventářem. Fiktivní firma bude sloužit nejen jako pracoviště odborného výcviku studentů gastronomických oborů, ale také jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí studentů oboru Podnikání. Studenti tak budou moci aktivně rozvíjet své obchodní dovednosti a znalosti obchodní praxe. Bude se jednat o virtuální společnost, která je vedena jako reálná společnost, simuluje reálné procesy, produkty a služby. Studenti gastronomických oborů si budou moci vhodně doplnit svou kvalifikaci zapojením do nově vytvořených vzdělávacích modulů Barmanské dovednosti a Someliérské dovednosti, které jim zvýší jejich možnosti při uplatnění na trhu práce.


Projekt se dále zaměřuje na tvorbu nových metodických materiálů, tzv. modulových knih, které budou v souladu s nově vytvořenými školními vzdělávacími programy gastronomických oborů a budou sloužit jako metodické příručky a vodítka, jak pedagogickým pracovníkům, tak žákům. Tvorba těchto dokumentů je nezbytná v souvislosti s přípravou nových forem a metod výuky, které vyplývají z implementace školních vzdělávacích programů. Součástí projektu je hodnocení realizace vzdělávání podle nově vytvořených školních vzdělávacích programů gastronomických oborů, která byla započata od školního roku 2008/2009. Na základě výsledků hodnocení pak proběhnou potřebné úpravy ŠVP dle doporučení.


Projekt nezapomíná také na pedagogické pracovníky, kteří budou proškoleni v nových formách a metodách výuky, které následně využijí při výuce odborných předmětů.
Východiskem projektu je školská reforma, kde hlavním smyslem je zprostředkovat žákům poznání mezi obsahem vzdělávání a skutečným životem, a tak jim dokázat užitečnost učení.


Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 

Prezentace projektu Škola pro život (formát PDF, cca 604 kB).

Výstupy projektu Škola pro život (formát PDF, cca 1 MB)

Závěrečná hodnoticí zpráva projektu Škola pro život (formát PDF, cca 288 kB)

Informační bulletin projektu Škola pro život (formát PDF, cca 5 MB)

 

Tiskové články o projektu:

Školní kavárna v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 17. 12. 2008  (formát PDF, cca 458 kB)

Dakol přichází s novým projektem Škola pro život - Karvinský deník, 19. 2. 2009   (formát PDF, cca 1511 kB)
Vrcholí přípravy k novým učebním metodám v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 29. 4. 2009
(formát PDF, cca 602 kB)

Workshop v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 10. 2009 (formát PDF, cca 541 kB)

Inzerce projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 4. 2010 (formát PDF, cca 513 kB)

Závěrečná konference projektu škola pro život  - Karvinský info, 30. 6. 2010 (formát PDF, cca 548 kB)

 

Odkazy:
www.esfcr.cz
www.strukturalni-fondy.cz

Přílohy
pdfInformační bulletin [pdf, 5239 kB]
pdfHodnoticí zpráva [pdf, 287 kB]

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již 8. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2023, která proběhne 19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se koná ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěží ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Loni jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Projekt: Doučování 2023 VOŠ DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených školním neúspěchem.

 

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL se zapojila do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků 2023 VOŠ DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování 2023 VOŠ DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Zaměříme se na žáky, kteří mají problémy s návratem ke klasickému tempu vyučování, často mají problémy i s přijímáním a vstřebáváním dovedností a vědomostí.
Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek.
Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

Projekt: Doučování 2023 SOU DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených školním neúspěchem.

 

Střední odborné učiliště DAKOL se zapojilo do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování 2023 SOU DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování 2023 SOU DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Zaměříme se na žáky, kteří mají problémy s návratem ke klasickému tempu vyučování, často mají problémy i s přijímáním a vstřebáváním dovedností a vědomostí.
Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek.
Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly během listopadu 2022 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů, zedníků a dalších oborů jako masér, ošetřovatel, prodavač, kuchař-číšník, aj. a sami si budou moci něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů tak, aby si případní zájemci o obor vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor a seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší, zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli a získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

 

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+ 2022.

 

Přílohy
Prezentace MALAGA [12692 kB]

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a Rekondiční a sportovní masér do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a enviromentu. Žáci docházeli do místních zařízení - rehabilitačních ústavů a restauračních zařízení na odbornou praxi a realizovali aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný anglický jazyk a 4. Inkluzi. V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci pod vedením mentorů z hostitelských zařízení a dohlíželi na ně naši doprovázející pedagogové. Žáci se seznámili s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, podíleli na sestavování jídelních lístků dle typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a prakticky si vše vyzkoušeli.

Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místních rehabilitačních a restauračních zařízeních a byli schopni samostatné práce v oblasti navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu, za 3. jsme chtěli posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daných oborů.

 

Přílohy
Prezentace RIGA [13343 kB]