Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

 

Projekty škol DAKOL

Projekt: Škola pro život

  Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT". Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola ...

více

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

  Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života. Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259 Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) ...

více

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115 Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru ...

více

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již   9 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2024 , která proběhla  17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

  Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

  Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku ...

více

Projekt: Škola pro život

 

Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT".


Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s., Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. z Petrovic u Karviné a Okresní hospodářská komora Karviná. Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT bude realizován na školách DAKOL od prosince 2008 do června 2010 a je zaměřen na zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků a studentů gastronomických oborů Hotelnictví a Kuchař-číšník a studentů oboru Podnikání.


V průběhu projektu bude vytvořena fiktivní firma v podobě školní kavárny, kdy budou vybrané prostory školy zrekonstruovány do podoby odborné učebny a vybaveny potřebným zařízením a inventářem. Fiktivní firma bude sloužit nejen jako pracoviště odborného výcviku studentů gastronomických oborů, ale také jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí studentů oboru Podnikání. Studenti tak budou moci aktivně rozvíjet své obchodní dovednosti a znalosti obchodní praxe. Bude se jednat o virtuální společnost, která je vedena jako reálná společnost, simuluje reálné procesy, produkty a služby. Studenti gastronomických oborů si budou moci vhodně doplnit svou kvalifikaci zapojením do nově vytvořených vzdělávacích modulů Barmanské dovednosti a Someliérské dovednosti, které jim zvýší jejich možnosti při uplatnění na trhu práce.


Projekt se dále zaměřuje na tvorbu nových metodických materiálů, tzv. modulových knih, které budou v souladu s nově vytvořenými školními vzdělávacími programy gastronomických oborů a budou sloužit jako metodické příručky a vodítka, jak pedagogickým pracovníkům, tak žákům. Tvorba těchto dokumentů je nezbytná v souvislosti s přípravou nových forem a metod výuky, které vyplývají z implementace školních vzdělávacích programů. Součástí projektu je hodnocení realizace vzdělávání podle nově vytvořených školních vzdělávacích programů gastronomických oborů, která byla započata od školního roku 2008/2009. Na základě výsledků hodnocení pak proběhnou potřebné úpravy ŠVP dle doporučení.


Projekt nezapomíná také na pedagogické pracovníky, kteří budou proškoleni v nových formách a metodách výuky, které následně využijí při výuce odborných předmětů.
Východiskem projektu je školská reforma, kde hlavním smyslem je zprostředkovat žákům poznání mezi obsahem vzdělávání a skutečným životem, a tak jim dokázat užitečnost učení.


Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 

Prezentace projektu Škola pro život (formát PDF, cca 604 kB).

Výstupy projektu Škola pro život (formát PDF, cca 1 MB)

Závěrečná hodnoticí zpráva projektu Škola pro život (formát PDF, cca 288 kB)

Informační bulletin projektu Škola pro život (formát PDF, cca 5 MB)

 

Tiskové články o projektu:

Školní kavárna v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 17. 12. 2008  (formát PDF, cca 458 kB)

Dakol přichází s novým projektem Škola pro život - Karvinský deník, 19. 2. 2009   (formát PDF, cca 1511 kB)
Vrcholí přípravy k novým učebním metodám v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 29. 4. 2009
(formát PDF, cca 602 kB)

Workshop v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 10. 2009 (formát PDF, cca 541 kB)

Inzerce projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 4. 2010 (formát PDF, cca 513 kB)

Závěrečná konference projektu škola pro život  - Karvinský info, 30. 6. 2010 (formát PDF, cca 548 kB)

 

Odkazy:
www.esfcr.cz
www.strukturalni-fondy.cz

Přílohy
pdfInformační bulletin [pdf, 5239 kB]
pdfHodnoticí zpráva [pdf, 287 kB]

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

 

Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života.

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/23_095/0005047

95. výzva IROP - Školská poradenská zařízení, speciální vzdělávání a střediska výchovné péče - SC 4.1 (MRR)

 

 

 

 

 

 

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259

Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) do Lipska (Německo) na 12 dní (10 pracovních). Žáci budou docházet do zvoleného zařízení tak, aby se postupně seznámili s celým chodem restauračního zařízení a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností provozu, mezi které patří restaurace, kuchyň, skladovací prostory apod. Záměrem je poznat jednotlivé úseky restauračního provozu. Součástí toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hosty. Žáci se naučí, jak se chovat jako hostitel k hostům, jak je přijímat, jak se o ně starat a jak je informovat rozsahu nabízených služeb a produktů, dále budou umět připravit a podávat jednoduchá jídla s přihlédnutím k receptu, dietetice a ceně, přijímat dodávky zboží, jak zboží skladovat a jak kontrolovat zásoby atp.
Žáci zde budou také pracovat se surovinami a materiály, které je nutno po zpracování ekologicky zlikvidovat.

Cílem je: 

- zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP, podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci oboru Kuchař-číšník, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi,

- zvýšení klíčové kompetence v oblasti odborného anglického jazyka k danému tématu,

- posílení rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpora motivace ke studiu a pochopení své důležitosti a postavení ve společnosti.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.

 

Přílohy

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115

Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika (dále jen PM) do Španělska, města Málagy na 12 dní (10 pracovních), dále vycestují 2 žáci oboru Hotelnictví a Hotelový animátor (HT/HA) a 2 žáci oboru Masér sportovní a rekondiční (MR) do Irska, města Dublin na 89 dní.
1. Žáci oboru PM budou docházet do zařízení určených pro předškolní výchovu dětí a realizovat další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu. Odborná praxe se zaměřením na didaktiku dramatické výchovy - řízené činnosti, dle žáky naplánovaných aktivit pro děti předškolního vzdělávání. Obsahem řízených činností jsou stanovené cíle, motivace, expozice a použité pomůcky. 
2. Žáci oboru HT/HA budou docházet do zvoleného hotelu tak, aby se postupně seznámili s celým chodem hotelu a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností hotelového provozu, mezi které patří housekeeping, servis, výrobní část, recepce. Záměrem je poznat jednotlivé úseky hotelového provozu. Součásti toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hotelovými hosty.
Žáci oboru MR budou docházet do SPA daného hotelu a absolvují zde tzv. kolečko v rámci chodu wellnes zařízení a celkové péče o klienta. Mezi tyto činnosti patří příprava pracoviště, vyplnění zdravotní karty s klientem, komunikace s klientem a samotné masáže a jejich varianty a následný úklid pracoviště. Žáci se postupně seznámí s těmito jednotlivými částmi činností hotelu/SPA, uplatní zde své dosavadní teoretické znalosti a
rozšíří si je o praktické zkušenosti v reálném provozu.

Cílem je:

- Zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP. Naším cílem je podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci daného oboru, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi.

- Ekologie v praxi - cílem je zvýšení povědomí o ekologickém zpracování materiálů používaných při práci v daném oboru, při současném zvýšení digitálních kompetencí.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.

 

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 9. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2024, která proběhla 17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotil kostým a choreografie týmu synchronní a sportovní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2024 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Dominik Vilgoš (Střední průmyslová škola a Střední odborná škola Dvůr Králové nad Labem)

2. místo - Patrik Berka (SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského, Olomouc - Hejčín)

3. místo - Lukáš Hájek (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno Merhautova)

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Jakub Boštík, Michaela Podešvová, Barbora Gundzová (VOŠ, SpŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorf)

2. místo - Marie Nováková, Karolína Kuhnová, Patricie Hanusková ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL,o.p.s, Petrovice u Karviné )

3. místo - Andrea Barešová, Kristýna Běloubková, Elena Kalíková (VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ Most)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Stredná zdravotnícka škola, Vrbická 632 Liptovský Mikuláš

2. místo - Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno Kamenomlýnská

3. místo - Gymnázium a střední škola Rýmařov

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

 

Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0003/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6714/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

 

Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0113/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6711/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

ev. č. 0033/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6445/2024-2