Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

!! Dny otevřených dveří !!

07. 1. 2025 Havířov

09. 1. 2025 Petrovice u Karviné

14. 1. 2025 Orlová

Projekty škol DAKOL

Projekt: Škola pro život

  Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT". Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již   9 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2024 , která proběhla  17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

  Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

  Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období ...

více

Projekt: OPST - Modernizace odborných učeben Havířov

  Projektovým záměrem je obnova a modernizace odborného a technického vybavení s cílem zvýšit kompetence v oblasti praktického vyučování, umožnit tak žákům a pedagogům pracovat s moderními výukovými pomůckami a moderními technologiemi, které jsou zaměstnavateli vyžadovány.      ...

více

Dovednostní olympiáda 2024

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Projekt: Škola pro život

 

Dne 25. 9. 2008 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ŠKOLA PRO ŽIVOT".


Realizátory projektu jsou Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s., Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. z Petrovic u Karviné a Okresní hospodářská komora Karviná. Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT bude realizován na školách DAKOL od prosince 2008 do června 2010 a je zaměřen na zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků a studentů gastronomických oborů Hotelnictví a Kuchař-číšník a studentů oboru Podnikání.


V průběhu projektu bude vytvořena fiktivní firma v podobě školní kavárny, kdy budou vybrané prostory školy zrekonstruovány do podoby odborné učebny a vybaveny potřebným zařízením a inventářem. Fiktivní firma bude sloužit nejen jako pracoviště odborného výcviku studentů gastronomických oborů, ale také jako nástroj pro rozvoj podnikatelských kompetencí studentů oboru Podnikání. Studenti tak budou moci aktivně rozvíjet své obchodní dovednosti a znalosti obchodní praxe. Bude se jednat o virtuální společnost, která je vedena jako reálná společnost, simuluje reálné procesy, produkty a služby. Studenti gastronomických oborů si budou moci vhodně doplnit svou kvalifikaci zapojením do nově vytvořených vzdělávacích modulů Barmanské dovednosti a Someliérské dovednosti, které jim zvýší jejich možnosti při uplatnění na trhu práce.


Projekt se dále zaměřuje na tvorbu nových metodických materiálů, tzv. modulových knih, které budou v souladu s nově vytvořenými školními vzdělávacími programy gastronomických oborů a budou sloužit jako metodické příručky a vodítka, jak pedagogickým pracovníkům, tak žákům. Tvorba těchto dokumentů je nezbytná v souvislosti s přípravou nových forem a metod výuky, které vyplývají z implementace školních vzdělávacích programů. Součástí projektu je hodnocení realizace vzdělávání podle nově vytvořených školních vzdělávacích programů gastronomických oborů, která byla započata od školního roku 2008/2009. Na základě výsledků hodnocení pak proběhnou potřebné úpravy ŠVP dle doporučení.


Projekt nezapomíná také na pedagogické pracovníky, kteří budou proškoleni v nových formách a metodách výuky, které následně využijí při výuce odborných předmětů.
Východiskem projektu je školská reforma, kde hlavním smyslem je zprostředkovat žákům poznání mezi obsahem vzdělávání a skutečným životem, a tak jim dokázat užitečnost učení.


Projekt ŠKOLA PRO ŽIVOT je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 

Prezentace projektu Škola pro život (formát PDF, cca 604 kB).

Výstupy projektu Škola pro život (formát PDF, cca 1 MB)

Závěrečná hodnoticí zpráva projektu Škola pro život (formát PDF, cca 288 kB)

Informační bulletin projektu Škola pro život (formát PDF, cca 5 MB)

 

Tiskové články o projektu:

Školní kavárna v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 17. 12. 2008  (formát PDF, cca 458 kB)

Dakol přichází s novým projektem Škola pro život - Karvinský deník, 19. 2. 2009   (formát PDF, cca 1511 kB)
Vrcholí přípravy k novým učebním metodám v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 29. 4. 2009
(formát PDF, cca 602 kB)

Workshop v rámci projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 10. 2009 (formát PDF, cca 541 kB)

Inzerce projektu Škola pro život - Karvinský info, 28. 4. 2010 (formát PDF, cca 513 kB)

Závěrečná konference projektu škola pro život  - Karvinský info, 30. 6. 2010 (formát PDF, cca 548 kB)

 

Odkazy:
www.esfcr.cz
www.strukturalni-fondy.cz

Přílohy
pdfInformační bulletin [pdf, 5239 kB]
pdfHodnoticí zpráva [pdf, 287 kB]

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 9. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2024, která proběhla 17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotil kostým a choreografie týmu synchronní a sportovní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2024 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Dominik Vilgoš (Střední průmyslová škola a Střední odborná škola Dvůr Králové nad Labem)

2. místo - Patrik Berka (SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského, Olomouc - Hejčín)

3. místo - Lukáš Hájek (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno Merhautova)

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Jakub Boštík, Michaela Podešvová, Barbora Gundzová (VOŠ, SpŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorf)

2. místo - Marie Nováková, Karolína Kuhnová, Patricie Hanusková ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL,o.p.s, Petrovice u Karviné )

3. místo - Andrea Barešová, Kristýna Běloubková, Elena Kalíková (VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ Most)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Stredná zdravotnícka škola, Vrbická 632 Liptovský Mikuláš

2. místo - Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno Kamenomlýnská

3. místo - Gymnázium a střední škola Rýmařov

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

 

Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0003/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6714/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

 

Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0113/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6711/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

ev. č. 0033/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6445/2024-2

 

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

ev. č. 0048/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6446/2024-3

 

Projekt: OPST - Modernizace odborných učeben Havířov

 

Projektovým záměrem je obnova a modernizace odborného a technického vybavení s cílem zvýšit kompetence v oblasti praktického vyučování, umožnit tak žákům a pedagogům pracovat s moderními výukovými pomůckami a moderními technologiemi, které jsou zaměstnavateli vyžadovány. 

 

 

Záměrem projektu je modernizace dvou odborných učeben pro praktickou výuku žáků maturitního oboru vzdělávání 69-41-L/02 Masér sportovní a rekondiční a žáků učebního oboru vzdělávání 53-41-H/01 Ošetřovatel. Cílem je pomocí zvýšení kompetencí praktické výuky a práce s moderními technologiemi snížení rizika předčasných odchodů žáků ze vzdělávání. Podpoří odbornou připravenost žáků při jejich vysílání k zaměstnavatelům na praktické vyučování a podpoří tím také úspěšnost jejich vstupu na pracovní trh.

 

Posláním VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. je poskytovat výchovně-vzdělávací služby na co nejvyšší úrovni a přiblížit vzdělávání potřebám reálného života a zabezpečovat modernizaci vybavení pro praktické i teoretické vyučování s cílem, aby absolventi všech oborů byli připraveni v souladu s požadavky zaměstnavatelů.

 

Registrační číslo projektu: CZ.10.03.01/00/23_007/0000023

Operační program Spravedlivá transformace

Termín realizace: 11/2023 - 12/2025

Dovednostní olympiáda 2024

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu košíková, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěného hlavolamu a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Františka Hrubína 

3. místo - Základní škola Žákovská

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Generála Svobody

2. místo - Základní škola Moravská

3. místo - Základní škola Františka Hrubína

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!