Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.
Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635
Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody
Záměrem projektu je vycestovat se skupinou 30 žáků do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali,
především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a
enviromentu. Žáci budou docházet do místního rehabilitačního ústavu na odbornou praxi a realizovat další aktivity v
souladu se stanovenými cíli projektu. Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Lotyšska. V
realizovaných aktivitách budou aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s pedagogy, pod vedením mentorů z rehabilitačního
ústavu. Žáci se seznámí s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, budou se podílet na sestavování jídelních lístků dle
typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále budou seznámeni s hospodárným způsobem
zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučí se výše uvedené, prohloubí si tak teoretické znalosti
z výuky a prakticky si vše vyzkouší.
Realizací projektu chceme dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a
důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s
potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní
léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místním rehabilitačním ústavu a byli schopni samostatné práce v oblasti
navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu a 3.
chceme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze,
podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. Přidanou hodnotou bude
poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté
vědomosti a dovednosti chceme přenést do stávající výuky.
