Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ NA ŠKOLÁCH DAKOL

20.11.2025 Petrovice u Karviné

25.11.2025 Orlová

27.11.2025 Havířov

Projekty škol DAKOL

Projekt: Aktivitou k získání zaměstnání

  Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. a Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. jsou partnery v projektu „Aktivitou k získání zaměstnání". Projekt byl schválen v loňském roce v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Žadatelem projektu je ...

více

Atrium plné života

Atrium naší školy se proměnilo v místo plné zeleně, pohody a života. Projekt Atrium plné života byl realizován díky finanční podpoře Bonagrantu od společnosti Bonatrans Group , která umožnila nákup rostlinného materiálu i potřebného vybavení k výsadbě a úpravě prostoru.   Díky ...

více

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již  10. jubilejní ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2025 , která proběhla  16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice ...

více

Projekt: IROP VOŠ Havířov - Modernizace IT učebny

  Primárním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi. Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné IT učebny na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v Havířově pro kvalitní a inovativní vyučování žáků oborů vzdělávání 69-41-L/02 Masér ...

více

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048 Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a ...

více

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL Reg. č.:  CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587 Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro ...

více

Dovednostní olympiáda 2025

      Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického ...

více

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

  Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života. Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Projekt: Aktivitou k získání zaměstnání

 

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. a Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. jsou partnery v projektu „Aktivitou k získání zaměstnání". Projekt byl schválen v loňském roce v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Žadatelem projektu je občanské sdružení Šance pro region. Dalším spolupracujícím partnerem projektu je také Hospodářská komora okresu Karviná.

 

Cílem projektu je zvýšení zaměstnanosti a rozvoj lidských zdrojů v Moravskoslezském kraji zvyšováním kvalifikační úrovně obyvatel, a to především u rizikových skupin na trhu práce. V rámci projektu budou realizovány motivačně-vzdělávací programy:
Základy kovo, elektro a ekologie, Šička, Základy podnikání, Účetnictví, Počítačová gramotnost, Asistentka, Svářečský kurz - svařování elektrickým obloukem a Autoškola. Součástí všech vzdělávacích programů bude poradenský a motivační program zaměřený na rozvoj zaměstnanosti.

 

Projekt je určen pro dlouhodobě nezaměstnané a osoby ohrožené dlouhodobou nezaměstnaností v regionu Karvinska, tj. osoby se zdravotním postižením, ženy vracející se na trh práce, ženy s malými dětmi, lidé s nízkou kvalifikací, absolventi - osoby do 25 let věku, osoby starší 50 let a osoby s potenciálem pro rozvoj vlastních podnikatelských aktivit.

 

V rámci projektu bude rovněž vytvořeno 5 nových pracovních míst v chráněné dílně Dakol-Eko

pro úspěšné absolventy programu.

 

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

 

Dokumenty ke stažení:

 

Prezentace „Výstupy projektu Aktivitou k získání zaměstnání" (formát PDF, cca 5,5 MB)

 

„Aktivitou k získání zaměstnání" - Karvinský DENÍK, 24.6.2008 (formát PDF, cca 2 MB)

 

„Projekt pomáhá lidem najít práci" - Karvinský DENÍK, příloha Karvinsko, 12.2.2008 (formát PDF, cca 320 kB)

 

„Lide zaměstnaní díky projektu financovaném Evropskou unií" - Karvinský info, září 2007 (formát PDF, cca 600 kB)

 

„Další lidé z našeho regionu budou rekvalifikováni za prostředky Evropské unie" - Karvinský info, únor 2007 (formát JPG, 100 cca kB)

 

„Rekvalifikovaných lidí z peněz EU přibývá" - Karvinský DENÍK, příloha Karvinsko - 27.2.2007 (formát JPG, cca 70 kB)

 

Tisková zpráva (formát PDF, cca 150 kB)

 

Prezentace projektu „Aktivitou k získání zaměstnání" (formát PDF, cca 180 kB)

 

„Závěrečná zpráva projektu Aktivitou k získání zaměstnání" (formát PDF, cca 540 kB)

 

Kontakt: tel. +420 - 595 391 022 nebo +420 - 595 391 056
Webové stránky poskytovatelů podpory:
http://www.esfcr.cz a http://www.mpsv.cz

Atrium plné života

Atrium naší školy se proměnilo v místo plné zeleně, pohody a života. Projekt Atrium plné života byl realizován díky finanční podpoře Bonagrantu od společnosti Bonatrans Group, která umožnila nákup rostlinného materiálu i potřebného vybavení k výsadbě a úpravě prostoru.

 

Díky projektu byly pořízeny různé druhy rostlin, keřů a stromů – například jeřáb obecný (Sorbus aucuparia), hortenzie latnatá (Hydrangea paniculata), krásnoplodka (Callicarpa), rozchodník (Sedum), dlužicha (Heuchera) či bohyška (Hosta). Žáci zahradnického oboru se aktivně zapojili do všech etap realizace – od nákupu materiálu a tvorby plánu výsadby až po samotné sázení a údržbu atria.

 

Součástí úprav bylo také umístění krmítka pro ptáky, které žáci pravidelně doplňují, a revitalizace laviček, jež nyní poskytují pohodlné místo k odpočinku. Odborná firma navíc provedla odstranění poškozených a vzrostlých stromů, čímž přispěla k bezpečnosti a zdravému rozvoji zeleně.

 

Atrium nyní slouží všem žákům, učitelům i návštěvníkům jako místo pro relaxaci, setkávání i inspiraci. Pro studenty zahradnického oboru představoval projekt jedinečnou příležitost osvojit si praktické dovednosti – od plánování a měření prostoru po samotnou realizaci výsadby.

 

Výsledky projektu

- úspěšná výsadba nových rostlin, keřů a stromů,

- aktivní zapojení žáků do všech fází projektu,

- instalace a údržba krmítka pro ptactvo,

- oprava laviček a úprava atria pro každodenní využití.

 

Projekt je finančně podporován společností BONATRANS GROUP a.s.

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 10. jubilejní ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2025, která proběhla 16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje RNDr. Jana Veřmiřovského Ph.D., MBA, LL.M., MPA, MSc. a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Alternativní (bambusová) masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotí kostým a choreografie týmu alternativní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. 

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2025 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Petr Bálint (Střední škola, Odry, příspěvková organizace)

2. místo - Kamila Kroupová (Střední škola obchodní a služeb ČSMSD, Polička, s.r.o.)

3. místo - Pavel Bíza (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno, Merhautova, příspěvková organizace)

 

Alternativní bambusová masáž – kategorie družstev

1. místo - Daniela Bilská, Nella Čepeláková, Jakub Vismek (SOU DAKOL, s.r.o, Petrovice u Karviné)

2. místo - Michaela Kožušeková, Tatiana Fecková, Bibiana Bojkunová (Stredná zdravotnícka škola, Kukučínová 40, Košice)

3. místo - Tetiana Lavryshyn, Aneta Popelková, Kamila Kroupová (Střední škola obchodní a služeb ČSMSD, Polička, s.r.o.)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Střední škola,Základní škola a Mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno,Kamenomlýnská

2. místo - Stredná zdravotnícká škola, Kukučínová 40, Košice

3. místo - SZŠ, Vrbická 632, Liptovský Mikuláš

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Projekt: IROP VOŠ Havířov - Modernizace IT učebny

 

Primárním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro práci s digitálními technologiemi.

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné IT učebny na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v Havířově pro kvalitní a inovativní vyučování žáků oborů vzdělávání 69-41-L/02 Masér sportovní a rekondiční a 53-41-H/01 Ošetřovatel, zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese poskytující služby požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/22_042/0005399

42. výzva IROP  Střední školy - SC 4.1 (MMR)

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048

Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ.

 

 

 

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587

Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Kariérového poradce SŠ, Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ a Školního psychologa SŠ.

Dovednostní olympiáda 2025

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu biatlon, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěného hlavolamu a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory poskytující, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

  1. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  2. místo - Základní škola Žákovská
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Dovednostní část

  1. místo - Základní škola Žákovská
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Celkový vítěz

  1. místo - Základní škola Žákovská 
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

 

Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života.

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/23_095/0005047

95. výzva IROP - Školská poradenská zařízení, speciální vzdělávání a střediska výchovné péče - SC 4.1 (MRR)

 

 

 

 

 

 

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.