Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

DNY OTEVŘENÝCH DVEŘÍ NA ŠKOLÁCH DAKOL

20.11.2025 Petrovice u Karviné

25.11.2025 Orlová

27.11.2025 Havířov

Projekty škol DAKOL

Projekt: ERUDITUS

    Dne 10. 11. 2010 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ERUDITUS“.   Realizátorem projektu je Střední odborné ...

více

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již  10. jubilejní ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2025 , která proběhla  16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice ...

více

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048 Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a ...

více

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL Reg. č.:  CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587 Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro ...

více

Dovednostní olympiáda 2025

      Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického ...

více

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

  Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života. Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259 Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti   Záměrem tohoto projektu bylo vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník ...

více

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115 Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru ...

více

Projekt: ERUDITUS

Logo Eruditus

 

 

Dne 10. 11. 2010 byla na zasedání zastupitelstva Moravskoslezského kraje schválena žádost o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost pod názvem „ERUDITUS“.

 

Realizátorem projektu je Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o.. Projekt ERUDITUS je realizován od ledna 2011 do prosince 2012. Projekt je zaměřen na podporu rozvoje nabídky dalšího vzdělávání v Moravskoslezském kraji a podporu provázanosti dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním.

 

V rámci projektu bude vytvořena nabídka 11ti vzdělávacích programů dalšího vzdělávání ve vazbě na Národní soustavu kvalifikací a 5 modulových vzdělávacích programů navazujících na obory vzdělávání poskytované SOU DAKOL, s.r.o. Z toho k šesti nově vytvořeným programům bude pro účastníky dalšího vzdělávání zpracována rovněž studijní opora. Projekt řeší také rozšíření odborných kompetencí pedagogů středních škol DAKOL - lektorů dalšího vzdělávání, kteří budou v rámci pilotního ověření nově vytvořených vzdělávacích programů účastníky dalšího vzdělávání vzdělávat. Pilotního ověření se zúčastní celkem 112 osob.

 

Projekt je určen zájemcům o další vzdělávání z regionu Karvinska, zaměstnaným i nezaměstnaným, kteří si chtějí zvýšit své uplatnění a konkurenceschopnost na trhu práce formou zvýšení své kvalifikace.

 

  

Prezentace projektu ERUDITUS

Úvodní tisková zpráva projektu ERUDITUS

Závěrečná tisková zpráva projektu ERUDITUS

Závěrečná zpráva projektu ERUDITUS

 

Projekt ERUDITUS je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 10. jubilejní ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2025, která proběhla 16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje RNDr. Jana Veřmiřovského Ph.D., MBA, LL.M., MPA, MSc. a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Alternativní (bambusová) masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotí kostým a choreografie týmu alternativní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. 

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2025 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Petr Bálint (Střední škola, Odry, příspěvková organizace)

2. místo - Kamila Kroupová (Střední škola obchodní a služeb ČSMSD, Polička, s.r.o.)

3. místo - Pavel Bíza (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno, Merhautova, příspěvková organizace)

 

Alternativní bambusová masáž – kategorie družstev

1. místo - Daniela Bilská, Nella Čepeláková, Jakub Vismek (SOU DAKOL, s.r.o, Petrovice u Karviné)

2. místo - Michaela Kožušeková, Tatiana Fecková, Bibiana Bojkunová (Stredná zdravotnícka škola, Kukučínová 40, Košice)

3. místo - Tetiana Lavryshyn, Aneta Popelková, Kamila Kroupová (Střední škola obchodní a služeb ČSMSD, Polička, s.r.o.)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Střední škola,Základní škola a Mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno,Kamenomlýnská

2. místo - Stredná zdravotnícká škola, Kukučínová 40, Košice

3. místo - SZŠ, Vrbická 632, Liptovský Mikuláš

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048

Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ.

 

 

 

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587

Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Kariérového poradce SŠ, Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ a Školního psychologa SŠ.

Dovednostní olympiáda 2025

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu biatlon, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěného hlavolamu a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory poskytující, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

  1. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  2. místo - Základní škola Žákovská
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Dovednostní část

  1. místo - Základní škola Žákovská
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Celkový vítěz

  1. místo - Základní škola Žákovská 
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

 

Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života.

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/23_095/0005047

95. výzva IROP - Školská poradenská zařízení, speciální vzdělávání a střediska výchovné péče - SC 4.1 (MRR)

 

 

 

 

 

 

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259

Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

 

Záměrem tohoto projektu bylo vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) do Lipska (Německo) na 12 dní (10 pracovních) a 2 pedagogové na stínování (učitel odborných gastro předmětů a učitel IT).

Vzhledem k finančním možnostem projektu, po ohlášené změně, mohli vycestovat navíc na stínování další 4 pracovníci (1 pedagog IT a 3 učitelé odborných gastro předmětů) a 2 žáci, v souladu s projektovým záměrem, aktivitami a cíli.

Žáci docházeli do zvoleného zařízení tak, aby se postupně seznámili s celým chodem restauračního zařízení a absolvovali tzv. kolečko v rámci všech činností provozu, mezi které patří restaurace, kuchyň, skladovací prostory apod. Záměrem bylo poznat jednotlivé úseky restauračního provozu. Součástí toho byla komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hosty. Žáci se naučili, jak se chovat jako hostitel k hostům, jak je přijímat, jak se o ně starat a jak je informovat rozsahu nabízených služeb a produktů, dále se naučili připravit a podávat jednoduchá jídla s přihlédnutím k receptu, dietetice a ceně, přijímat dodávky zboží, skladovat zboží, kontrolovat zásoby atp.
Žáci zde také pracovali se surovinami a materiály, které je nutno po zpracování ekologicky zlikvidovat.

Cílem bylo: 

- zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP, podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci oboru Kuchař-číšník, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi,

- zvýšení klíčové kompetence v oblasti odborného anglického jazyka k danému tématu,

- posílení rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpora motivace ke studiu a pochopení své důležitosti a postavení ve společnosti.

 

Aktivita pro pedagogy byla stínování - job shadowing. Obsahem stínování bylo zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů. Na stínování nakonec mohlo vyrazit více pedagogů, celkem tedy vycestovalo 6 učitelů.

Stínující pedagogové realizovali svoji mobilitu v gastro zařízení a IT firmě. Každý z pedagogů gastro předmětů realizoval stínování v jiném provoze a cíl stínování byl zaměřen, dle projektového záměru a v rámci odbornosti, na odlišný předmět/směr. Pedagogové IT stínování realizovali v IT společnosti, neboť záměrem bylo získání praktických zkušeností přímo z reálných firem.
Všichni účastníci měli zajištěn rovný přístup a podmínky dle standardů kvality.

 

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115

Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika (dále jen PM) do Španělska, města Malagy na 12 dní (10 pracovních), dále vycestují 2 žáci oboru Hotelnictví a Hotelový animátor (HT/HA) a 2 žáci oboru Masér sportovní a rekondiční (MR) do Irska, města Dublin na 89 dní.
1. Žáci oboru PM budou docházet do zařízení určených pro předškolní výchovu dětí a realizovat další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu. Odborná praxe se zaměřením na didaktiku dramatické výchovy - řízené činnosti, dle žáky naplánovaných aktivit pro děti předškolního vzdělávání. Obsahem řízených činností jsou stanovené cíle, motivace, expozice a použité pomůcky. 
2. Žáci oboru HT/HA budou docházet do zvoleného hotelu tak, aby se postupně seznámili s celým chodem hotelu a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností hotelového provozu, mezi které patří housekeeping, servis, výrobní část, recepce. Záměrem je poznat jednotlivé úseky hotelového provozu. Součásti toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hotelovými hosty.
Žáci oboru MR budou docházet do SPA daného hotelu a absolvují zde tzv. kolečko v rámci chodu wellnes zařízení a celkové péče o klienta. Mezi tyto činnosti patří příprava pracoviště, vyplnění zdravotní karty s klientem, komunikace s klientem a samotné masáže a jejich varianty a následný úklid pracoviště. Žáci se postupně seznámí s těmito jednotlivými částmi činností hotelu/SPA, uplatní zde své dosavadní teoretické znalosti a
rozšíří si je o praktické zkušenosti v reálném provozu.

Cílem je:

- Zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP. Naším cílem je podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci daného oboru, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi.

- Ekologie v praxi - cílem je zvýšení povědomí o ekologickém zpracování materiálů používaných při práci v daném oboru, při současném zvýšení digitálních kompetencí.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.