Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

!! Dny otevřených dveří !!

26. 11. 2024 Orlová

28. 11. 2024 Petrovice u Karviné

03. 12. 2024 Havířov

Projekty škol DAKOL

Projekt "Šablony 2022 - SOU DAKOL"

Projekt "Šablony 2022 - SOU DAKOL" Registrační číslo projektu:  CZ.02.02.XX/00/22_003/0001428 Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. Termín realizace projektu: 1. 8. 2022 - 31. 7. 2025   Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a ...

více

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádo již   9 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2024 , která proběhla  17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

  Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

  Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období ...

více

Projekt: OPST - Modernizace odborných učeben Havířov

  Projektovým záměrem je obnova a modernizace odborného a technického vybavení s cílem zvýšit kompetence v oblasti praktického vyučování, umožnit tak žákům a pedagogům pracovat s moderními výukovými pomůckami a moderními technologiemi, které jsou zaměstnavateli vyžadovány.      ...

více

Dovednostní olympiáda 2024

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Projekt: OPST - Modernizace odborné IT učebny Orlová

  Záměrem projektu je modernizace vybavení odborné učebny SOU DAKOL, s.r.o. v Orlové pro kvalitní a inovativní vyučování žáků v návaznosti na klíčové kompetence práce s digitálními technologiemi a v oblasti řemeslných oborů.   Cílem projektu je zlepšit vybavení odborné učebny SOU ...

více

Projekt "Šablony 2022 - SOU DAKOL"

Projekt "Šablony 2022 - SOU DAKOL"

Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0001428

Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o.

Termín realizace projektu: 1. 8. 2022 - 31. 7. 2025

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic a podpory zavádění inovativních metod výuky.

Projekt je zaměřen na téma personální podpora a podpora inovativního vzdělávání žáků v SŠ

 

Cílem aktivity „Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele“ je poskytnout dočasnou personální podporu - koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli. Účinně pomůže škole a zaměstnavatelům zajistit realizaci spolupráce školy dle oborů vzdělání, které škola vyučuje.

 

Cílem aktivity "Kariérový poradce SŠ" je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám. Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.

 

Cílem aktivity "Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v SŠ" je je podpora žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v SŠ prostřednictvím doučování češtiny ve škole.

 

 

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádo již 9. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2024, která proběhla 17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnil kostým a choreografie týmu synchronní a sprotovní masáže..

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2024 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Dominik Vilgoš (Střední průmyslová škola a Střední odborná škola Dvůr Králové nad Labem)

2. místo - Patrik Berka (SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského, Olomouc - Hejčín)

3. místo - Lukáš Hájek (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno Merhautova)

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Jakub Boštík, Michaela Podešvová, Barbora Gundzová (VOŠ, SpŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorf)

2. místo - Marie Nováková, Karolína Kuhnová, Patricie Hanusková ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL,o.p.s, Petrovice u Karviné )

3. místo - Andrea Barešová, Kristýna Běloubková, Elena Kalíková (VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ Most)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Stredná zdravotnícka škola, Vrbická 632 Liptovský Mikuláš

2. místo - Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno Kamenomlýnská

3. místo - Gymnázium a střední škola Rýmařov

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

 

Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0003/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6714/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

 

Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0113/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6711/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

ev. č. 0033/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6445/2024-2

 

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

ev. č. 0048/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6446/2024-2

 

Projekt: OPST - Modernizace odborných učeben Havířov

 

Projektovým záměrem je obnova a modernizace odborného a technického vybavení s cílem zvýšit kompetence v oblasti praktického vyučování, umožnit tak žákům a pedagogům pracovat s moderními výukovými pomůckami a moderními technologiemi, které jsou zaměstnavateli vyžadovány. 

 

 

Záměrem projektu je modernizace dvou odborných učeben pro praktickou výuku žáků maturitního oboru vzdělávání 69-41-L/02 Masér sportovní a rekondiční a žáků učebního oboru vzdělávání 53-41-H/01 Ošetřovatel. Cílem je pomocí zvýšení kompetencí praktické výuky a práce s moderními technologiemi snížení rizika předčasných odchodů žáků ze vzdělávání. Podpoří odbornou připravenost žáků při jejich vysílání k zaměstnavatelům na praktické vyučování a podpoří tím také úspěšnost jejich vstupu na pracovní trh.

 

Posláním VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. je poskytovat výchovně-vzdělávací služby na co nejvyšší úrovni a přiblížit vzdělávání potřebám reálného života a zabezpečovat modernizaci vybavení pro praktické i teoretické vyučování s cílem, aby absolventi všech oborů byli připraveni v souladu s požadavky zaměstnavatelů.

 

Registrační číslo projektu: CZ.10.03.01/00/23_007/0000023

Operační program Spravedlivá transformace

Termín realizace: 11/2023 - 12/2025

Dovednostní olympiáda 2024

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu košíková, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěného hlavolamu a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Františka Hrubína 

3. místo - Základní škola Žákovská

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Generála Svobody

2. místo - Základní škola Moravská

3. místo - Základní škola Františka Hrubína

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!

Projekt: OPST - Modernizace odborné IT učebny Orlová

 

Záměrem projektu je modernizace vybavení odborné učebny SOU DAKOL, s.r.o. v Orlové pro kvalitní a inovativní
vyučování žáků v návaznosti na klíčové kompetence práce s digitálními technologiemi a v oblasti řemeslných oborů.

 

Cílem projektu je zlepšit vybavení odborné učebny SOU DAKOL, s.r.o. pro kvalitní a inovativní vyučování žáků oborů vzdělávání, 34-53-H/01 Reprodukční grafik, 23-51-H/01 Strojní mechanik, 23-56-H/01 Obráběč kovů, 23-68-H/01 Mechanik opravář motorových vozidel, 36-52-H/01 Instalatér, 36-64-H/01 Tesař, 36-67-H/01 Zedník a maturitního oboru vzdělávání 34-53-L/01 Reprodukční grafik pro média (model L0 + H), zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro technické profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

Posláním SOU DAKOL, s.r.o. je poskytovat výchovně-vzdělávací služby na co nejvyšší úrovni a přiblížit vzdělávání potřebám reálného života a zabezpečovat modernizaci vybavení pro praktické i teoretické vyučování s cílem, aby absolventi všech oborů byli připraveni v souladu s požadavky zaměstnavatelů.

 

Registrační číslo projektu: CZ.10.03.01/00/23_007/0000022

Operační program Spravedlivá transformace

Termín realizace: 1/2024 - 12/2024