Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

Dny otevřených dveří se v lednu 2023 budou konat: 10. 1. v Havířově, 12. 1. v Petrovicích u Karviné a 17. 1. v Orlové, vždy od 9:00 do 17:00 hodin.

Projekty škol DAKOL

Projekt: Spolu po COVIDu

Jak Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o., tak Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. se zapojily do výzvy MŠMT "Spolu po COVIDu", v projektech "Společnou cestou k cíli", č. rozhodnutí 0041/13/S/C2021 a "Spolu pracujeme, spolu se učíme", č. rozhodnutí 0036/13/S/C2021.   ...

více

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

    Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

  Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a ...

více

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022 , která proběhla  13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí ...

více

Projekt: Spolu po COVIDu

Jak Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o., tak Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. se zapojily do výzvy MŠMT "Spolu po COVIDu", v projektech "Společnou cestou k cíli", č. rozhodnutí 0041/13/S/C2021 a "Spolu pracujeme, spolu se učíme", č. rozhodnutí 0036/13/S/C2021.

 

Cílem projektu bylo zorganizovat vzdělávací programy pro žáky  H a E oborů 1. a 2. ročníků, jejichž náplní byla podpora primární prevence rizikového chování žáků, podpora globálního rozvojového vzdělávání, podpora sociálních dovedností, stmelení třídního kolektivu, podpora pozitivních vazeb a aktivní využití volného času. Nedílnou součástí celého programu bylo budování atmosféry spolupráce, tolerance a otevřené komunikace.

Žáci se během 3denního pobytu mimo školní prostředí zúčastnili množství aktivit, které měly za cíl formou formálního i neformálního vzdělávání podpořit jejich duševní zdraví, zlepšit klima třídy a podpořit zájem o problémy související s globálním rozvojovým vzděláváním. Hlavní program byl doplněn množstvím pohybových, sportovních, kreativních a dalších volnočasových aktivit, které měly za cíl rozvíjet sociální dovednosti žáků, budovat klima otevřené a bezpečné komunikace, rozvíjet identitu a kohezi skupiny a navázat vztah mezi třídou a učitelem.

 

Za SOU proběhlo 8, za VOŠ 3 Programy, tedy bylo realizováno celkem za obě školy 11 Programů, které pozitivně ovlivnily žáky H a E oborů studujících na školách.

 

Realizace programu Spolu po COVIDu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly během listopadu 2022 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů, zedníků a dalších oborů jako masér, ošetřovatel, prodavač, kuchař-číšník, aj. a sami si budou moci něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů tak, aby si případní zájemci o obor vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor a seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší, zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli a získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

 

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+ 2022.

 

Přílohy
Prezentace MALAGA [12692 kB]

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a Rekondiční a sportovní masér do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a enviromentu. Žáci docházeli do místních zařízení - rehabilitačních ústavů a restauračních zařízení na odbornou praxi a realizovali aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný anglický jazyk a 4. Inkluzi. V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci pod vedením mentorů z hostitelských zařízení a dohlíželi na ně naši doprovázející pedagogové. Žáci se seznámili s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, podíleli na sestavování jídelních lístků dle typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a prakticky si vše vyzkoušeli.

Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místních rehabilitačních a restauračních zařízeních a byli schopni samostatné práce v oblasti navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu, za 3. jsme chtěli posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daných oborů.

 

Přílohy
Prezentace RIGA [13343 kB]

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022, která proběhla 13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěžili ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2022:

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Jakub Žáček ( VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ, Most, příspěková organizace )

2. místo - Klára Pavlechová ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s., Petrovice u Karviné )

3. místo - Matyáš Frinta ( VOŠ, SPŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu, p.o. , Varnsdorf )

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Milan Sirý, Sebastián Vaněk, Adéla Byrtusová (VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o. p. s., Petrovice u Karviné)

2. místo - Vanessa Paprskářová, Vojtěch Velčovský, Kristýna Klubalová ( Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba)

3. místo - Adéla Rozsypalová, Pavlína Weinlichová, Kateřina Žatková ( SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského Olomouc - Hejčín )

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

Přílohy
docxPropozice soutěže [docx, 2000 kB]

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu štafetového běhu, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy palačinek, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěné házecí kostky a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!

 

 

 

Přílohy

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí povolání. 

Díky vybavení budou žáci i pedagogové využívat moderní přístupy k výuce, audio a audiovizuální techniku. Kromě rozvoje kompetence práce s digitálními technologiemi, komunikace v cizích jazycích a v oblasti přírodních věd, se rozšíří kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících, kdy požadavek vznikl v souvislosti s rozšířením distanční výuky ve vztahu učitel – žák.

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_066/0017236

45. výzva-ITI-Ostrava-SC 2.4-Střední školy