Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

Projekty škol DAKOL

Projekt: Tvá budoucnost (EQUAL)

  Dne 2. srpna 2005 bylo vydáno Oznámení řídícího orgánu o schválení Smlouvy o národní spolupráci a Smlouvy o mezinárodní spolupráci. Na základě tohoto Oznámení bylo vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace na Akci 2 a 3 projektu TVÁ BUDOUCNOST .   Základní údaje   ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259 Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) ...

více

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115 Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru ...

více

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již   9 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2024 , která proběhla  17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

  Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

  Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku ...

více

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

    Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu. Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období ...

více

Projekt: Tvá budoucnost (EQUAL)

 

Dne 2. srpna 2005 bylo vydáno Oznámení řídícího orgánu o schválení Smlouvy o národní spolupráci a Smlouvy o mezinárodní spolupráci. Na základě tohoto Oznámení bylo vydáno Rozhodnutí o poskytnutí dotace na Akci 2 a 3 projektu TVÁ BUDOUCNOST.

 

Základní údaje

 

Název projektu: TVÁ BUDOUCNOST
 

Tématické opatření: Zlepšování přístupu a návratu na trh práce pro osoby obtížně integrovatelné v oblastech Cíle 1

 

Manažer projektu: Mgr. Vladimír Kolder

 

Obecný cíl projektu: Vytvořit inovativní komplexní modulový systém, který bude aktivně řešit problematiku osob s nedokončenou školní docházkou, za účelem zajištění lepšího přístupu do vzdělávacího systému a snazšího návratu na trh práce.

 

Cílové skupiny projektu:

- primární cílová skupina:
  - mladí lidé ve věku 15-18 let s absencí potřebného vzdělání, pracovních zkušeností a velmi často i trpící 

    ztrátou motivace a absencí individuálních cílů
  - lidé ve věku 18-25 let potýkající se z důvodu nízké nebo žádné odborné kvalifikace s potížemi

    při získávání udržitelného zaměstnání

- sekundární cílová skupina:
  - absolventi škol znevýhodněni krátkou nebo žádnou pracovní zkušeností a nedostatkem relevantní 

    pracovní praxe

 

Aktivity:
- analýza a definování bariér, důvodů a příčin současného neuspokojivého stavu vysoké míry

  nezaměstnanosti cílových skupin v MSK a Ústeckém kraji
- prognóza budoucích kvalifikačních potřeb zaměstnavatelů se specifikem na nízkokvalifikované profese
- vytvoření Integračních center v Karviné, Havířově a Mostu
- výběr a oslovení potenciálních účastníků k účasti na projektu
- tvorba individuálních akčních plánů pro cílové skupiny
- asistované umísťování cílových skupin do škol, do praxe či do zaměstnání
- proškolení poradců Integračních center, lektorů a školitelů
- vytvoření integračního komunikačního systému - vytvoření interní modulové databáze Klient, obsahující

  základní údaje pro podporu reintegrace na trh práce či do školského systému
- vytvoření vícezdrojové databáze Zaměstnavatel
- vytvoření metodik zhodnocení vstupních kompetencí
- vytvoření pracovní diagnostiky pro handicapované skupiny
- vytvoření metodik sociálního a pracovního poradenství pro zdravotně handicapované
- vytvoření metodik podpůrných terapeutických programů
- vytvoření vzdělávacích programů
- vytvoření systému propojení formálního a neformálního vzdělávání
- pilotní ověření metodik, vzdělávacích programů a vyvinutých nástrojů

 

Více informací v prezentaci zde (formát PDF, cca 750 kB).
Dosavadní výstupy projektu Tvá budoucnost zde (formát PDF, cca 720 kB).


Rozvojové partnerství:

 

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. - žadatel
e-mail: pacanovska.michaela@dakol-karvina.cz

 

Statutární město Karviná
e-mail: kwiczalova@karvina.org

 

Slezská univerzita v Opavě, OPF v Karviné
e-mail: mezulanik@opf.slu.cz

 

Úřad práce Karviná
e-mail: Monika.Drahnikova@up.mpsv.cz

 

Šance pro region, občanské sdružení
e-mail: smetana.frantisek.dak@dakol-karvina.cz

 

Hospodářská komora okresu Karviná
e-mail: barta@madt.cz

 

Servis, údržba a informace, spol. s r.o.
e-mail: witoszova.drahomira@dakol-karvina.cz

 

Střední odborné učiliště DAKOL, spol. s r.o.
e-mail: posker.tomas.dak@dakol-karvina.cz

 

Soukromé gymnázium a Stř. zdrav. škola Havířov, s.r.o.
e-mail: kuzel@sgymha.cz

 

Commenia Consult Most, s.r.o.
e-mail: ric_most@azit.cz

 

Soukromá střední škola pro marketing a ekonom. podnikání s.r.o.
e-mail: sssmep@sssmep.cz

 

NUOV PRAHA
e-mail: bydzovsk@nuov.cz

 

RPIC - VIP s.r.o.
e-mail: havlena@rpic-vip.cz

 

Integrovaná střední škola technická Most Velebudice
e-mail: pesoutova.milena@isstcop.cz

 

Úřad práce v Mostě
e-mail: zdenka.braumova@up.mpsv.cz


Kontakt:
Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.
Petrovice u Karviné č. 570,
735 72

 

http://www.dakol-karvina.cz
e-mail: pacanovska.michaela@dakol-karvina.cz

 

http://www.rpbudoucnost.cz
http://www.motiva-equal.com

 

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259

Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) do Lipska (Německo) na 12 dní (10 pracovních). Žáci budou docházet do zvoleného zařízení tak, aby se postupně seznámili s celým chodem restauračního zařízení a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností provozu, mezi které patří restaurace, kuchyň, skladovací prostory apod. Záměrem je poznat jednotlivé úseky restauračního provozu. Součástí toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hosty. Žáci se naučí, jak se chovat jako hostitel k hostům, jak je přijímat, jak se o ně starat a jak je informovat rozsahu nabízených služeb a produktů, dále budou umět připravit a podávat jednoduchá jídla s přihlédnutím k receptu, dietetice a ceně, přijímat dodávky zboží, jak zboží skladovat a jak kontrolovat zásoby atp.
Žáci zde budou také pracovat se surovinami a materiály, které je nutno po zpracování ekologicky zlikvidovat.

Cílem je: 

- zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP, podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci oboru Kuchař-číšník, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi,

- zvýšení klíčové kompetence v oblasti odborného anglického jazyka k danému tématu,

- posílení rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpora motivace ke studiu a pochopení své důležitosti a postavení ve společnosti.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.

 

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115

Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika (dále jen PM) do Španělska, města Málagy na 12 dní (10 pracovních), dále vycestují 2 žáci oboru Hotelnictví a Hotelový animátor (HT/HA) a 2 žáci oboru Masér sportovní a rekondiční (MR) do Irska, města Dublin na 89 dní.
1. Žáci oboru PM budou docházet do zařízení určených pro předškolní výchovu dětí a realizovat další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu. Odborná praxe se zaměřením na didaktiku dramatické výchovy - řízené činnosti, dle žáky naplánovaných aktivit pro děti předškolního vzdělávání. Obsahem řízených činností jsou stanovené cíle, motivace, expozice a použité pomůcky. 
2. Žáci oboru HT/HA budou docházet do zvoleného hotelu tak, aby se postupně seznámili s celým chodem hotelu a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností hotelového provozu, mezi které patří housekeeping, servis, výrobní část, recepce. Záměrem je poznat jednotlivé úseky hotelového provozu. Součásti toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hotelovými hosty.
Žáci oboru MR budou docházet do SPA daného hotelu a absolvují zde tzv. kolečko v rámci chodu wellnes zařízení a celkové péče o klienta. Mezi tyto činnosti patří příprava pracoviště, vyplnění zdravotní karty s klientem, komunikace s klientem a samotné masáže a jejich varianty a následný úklid pracoviště. Žáci se postupně seznámí s těmito jednotlivými částmi činností hotelu/SPA, uplatní zde své dosavadní teoretické znalosti a
rozšíří si je o praktické zkušenosti v reálném provozu.

Cílem je:

- Zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP. Naším cílem je podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci daného oboru, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi.

- Ekologie v praxi - cílem je zvýšení povědomí o ekologickém zpracování materiálů používaných při práci v daném oboru, při současném zvýšení digitálních kompetencí.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.

 

Zlatý masér 2024

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 9. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2024, která proběhla 17. 10. 2024 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci soutěžili ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotil kostým a choreografie týmu synchronní a sportovní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2024 :

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Dominik Vilgoš (Střední průmyslová škola a Střední odborná škola Dvůr Králové nad Labem)

2. místo - Patrik Berka (SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského, Olomouc - Hejčín)

3. místo - Lukáš Hájek (Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Brno Merhautova)

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Jakub Boštík, Michaela Podešvová, Barbora Gundzová (VOŠ, SpŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu Varnsdorf)

2. místo - Marie Nováková, Karolína Kuhnová, Patricie Hanusková ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL,o.p.s, Petrovice u Karviné )

3. místo - Andrea Barešová, Kristýna Běloubková, Elena Kalíková (VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ Most)

 

Kreativ – kategorie družstev

1. místo - Stredná zdravotnícka škola, Vrbická 632 Liptovský Mikuláš

2. místo - Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zdravotně znevýhodněné Brno Kamenomlýnská

3. místo - Gymnázium a střední škola Rýmařov

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL 2024

 

Záměrem projektu VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0003/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6714/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL 2024

 

Záměrem projektu SOU DAKOL je pořízení mobilního digitálního zařízení s cílem mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Smyslem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

ev. č. 0113/DIGIPROPAST/2024

Rozhodnutí č. MSMT-6711/2024

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

 

Projekt: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje SOU DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SOU DAKOL 2024

ev. č. 0033/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6445/2024-2

 

Projekt: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

 

 

Účelem projektu je posílení školy jako instituce připravené na práci s žáky se sociálním znevýhodněním a heterogenními kolektivy obecně, a jako instituce zastávající respektované místo ve školské soustavě daného regionu.

Projekt realizuje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL v období školního roku 2024/2025, na základě Výzvy na podporu škol s nadprůměrným zastoupením sociálně znevýhodněných žáků a jeho obsahem je personální podpora školy, přímá podpora žáků a podpora dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

 

Název projektu: Podpora školy a žáků SŠ DAKOL 2024

ev. č. 0048/PODSKOL/2024, Rozhodnutí č. MSMT-6446/2024-3