Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

POZOR!!!

Střední odborné učiliště DAKOL,s.r.o. nabízí nový 4letý maturitní obor 34-53-L/01 Reprodukční grafik pro média (model L0+H). Více informací naleznete - ZDE.

 

Projekty škol DAKOL

Projekt Výměna energetického zdroje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. v Orlové

  1. 4. 2010 byla zahájena na Vyšší odborné škole DAKOL a Střední škole DAKOL, o.p.s. v Orlové výměna energetického zdroje spalující černé uhlí za nízkoemisní zdroj spalující zemní plyn. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním fondem životného prostředí v rámci ...

více

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již   8 . ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2023 , která proběhne  19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se koná ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Doučování 2023 VOŠ DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených ...

více

Projekt: Doučování 2023 SOU DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ...

více

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

    Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

  Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a ...

více

Projekt Výměna energetického zdroje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. v Orlové

 

1. 4. 2010 byla zahájena na Vyšší odborné škole DAKOL a Střední škole DAKOL, o.p.s. v Orlové výměna energetického zdroje spalující černé uhlí za nízkoemisní zdroj spalující zemní plyn. Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a Státním fondem životného prostředí v rámci Operačního programu Životní prostředí.

 

Projekt „Výměna energetického zdroje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. v Orlové" vychází ze zaměření oblasti podpory 2.1.1 - Snížení imisní zátěže ze zdrojů v objektech nenapojených na CZT. Projektový záměr navazuje na projekt žadatele „Zateplení školní budovy VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. v Orlové", který byl od srpna 2008 do června 2009 realizován v rámci OP ŽP v oblasti podpory 3.2.1. Realizace úspor energie.

 

Projekt „Výměna energetického zdroje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. v Orlové" je zacílen na snížení imisní zátěže ze zdrojů v objektech nenapojených na CZT a zlepšení kvality ovzduší ve městě Orlová, tj. v lokalitě se zhoršenou kvalitou ovzduší.

 

Záměrem projektu je výměna energetického zdroje VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s. spalující černé uhlí za nízkoemisní zdroj spalující zemní plyn, zlepšení energetických vlastností budovy školní kotelny a instalace solárních kolektorů pro ohřev teplé užitkové vody v objektu školní budovy.

 

Všechna opatření projektového záměru povedou k ekologicky šetrné variantě způsobu vytápění školy a ke zlepšení životního prostředí.

 

Velkoplošný informační panel ke stažení zde. (formát PDF, cca 254 kB)

Projekt: Zlatý masér 2023

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již 8. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2023, která proběhne 19. 10. 2023 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se koná ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěží ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Loni jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Projekt: Doučování 2023 VOŠ DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených školním neúspěchem.

 

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL se zapojila do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků 2023 VOŠ DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování 2023 VOŠ DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Zaměříme se na žáky, kteří mají problémy s návratem ke klasickému tempu vyučování, často mají problémy i s přijímáním a vstřebáváním dovedností a vědomostí.
Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek.
Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

Projekt: Doučování 2023 SOU DAKOL

DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL
REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
Doučování žáků v souvislosti s negativními dopady výluk prezenční výuky způsobenými pandemií covid- 19 na vzdělávací výsledky žáků a s dalšími faktory, které vedou ke zvyšování vzdělanostních nerovností u žáků ohrožených školním neúspěchem.

 

Střední odborné učiliště DAKOL se zapojilo do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování 2023 SOU DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování 2023 SOU DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Zaměříme se na žáky, kteří mají problémy s návratem ke klasickému tempu vyučování, často mají problémy i s přijímáním a vstřebáváním dovedností a vědomostí.
Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek.
Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

 

 

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly během listopadu 2022 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů, zedníků a dalších oborů jako masér, ošetřovatel, prodavač, kuchař-číšník, aj. a sami si budou moci něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů tak, aby si případní zájemci o obor vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor a seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší, zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli a získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

 

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+ 2022.

 

Přílohy
Prezentace MALAGA [12692 kB]

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a Rekondiční a sportovní masér do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a enviromentu. Žáci docházeli do místních zařízení - rehabilitačních ústavů a restauračních zařízení na odbornou praxi a realizovali aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný anglický jazyk a 4. Inkluzi. V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci pod vedením mentorů z hostitelských zařízení a dohlíželi na ně naši doprovázející pedagogové. Žáci se seznámili s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, podíleli na sestavování jídelních lístků dle typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a prakticky si vše vyzkoušeli.

Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místních rehabilitačních a restauračních zařízeních a byli schopni samostatné práce v oblasti navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu, za 3. jsme chtěli posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daných oborů.

 

Přílohy
Prezentace RIGA [13343 kB]