Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

Projekty škol DAKOL

Projekt: ZÍSKEJ NOVOU PROFESI!

      ZÍSKEJ NOVOU PROFESI! Jak se zapojit do projektu Získej novou profesi!? (formát PDF, cca 6,4 MB)   Přihláška do projektu Získej novou profesi! (formát DOC, cca 165 kB) Vyplněnou přihlášku do projektu zasílejte na ...

více

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

    Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v ...

více

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

  Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a ...

více

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022 , která proběhla  13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. ...

více

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí ...

více

Projekt: ZÍSKEJ NOVOU PROFESI!

 

 

 

ZÍSKEJ NOVOU PROFESI!


Jak se zapojit do projektu Získej novou profesi!? (formát PDF, cca 6,4 MB)

 

Přihláška do projektu Získej novou profesi! (formát DOC, cca 165 kB)

Vyplněnou přihlášku do projektu zasílejte na e-mail: totkova.martina@dakol-karvina.cz

 

 

 Od ledna 2012 - do kurzů se již nelze přihlásit.

 

Asistent(ka) manažera (soubor PDF, cca 200 kB) Termín a místo konání: 4. 1. - 30. 4. 2012, Petrovice u Karviné

Obsluha osobního počítače (soubor PDF, cca 200 kB) Termín  a místo konání: 16. 1. - 22. 3. 2012, Petrovice u Karviné

Barman/ka (soubor PDF, cca 200 kB) Termín a místo konání: 1. 2. - 29. 3. 2012, Petrovice u Karviné

Obchodník/ce zahraniční firmy (soubor PDF, cca 200 kB) Termín a místo konání: 8. 2. - 11. 6. 2012, Petrovice u Karviné


Dotazy zasílejte na e-mail: witoszova.drahomira@dakol-karvina.cz

 

Tisková zpráva, 1. 7. 2010

 

Projekt "Získej novou profesi!" byl schválen v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost na základě doporučení výběrové komise ze dne 28. 1. 2010.

 

Projekt je zaměřen na podporu zvýšení zaměstnanosti osob znevýhodněných na trhu práce prostřednictvím komplexního balíku služeb, který usnadní cílové skupině nalézt vhodné uplatnění na trhu práce. Komplexnost aktivit umožní účastníkům získat vetší rozsah a kvalitu služeb nezbytných k úspěšné integraci na trh práce. Důraz je kladen na individuální přístup a respektování osobních potřeb účastníků.

 

Projekt je určen pro osoby, které hledají uplatnění na trhu práce s důrazem na skupiny osob znevýhodněných na trhu práce a osoby ohrožené dlouhodobou nezaměstnaností. Aktivity projektu jsou určeny především cílovým skupinám z regionu Karvinska a probíhat budou v Petrovicích u Karviné a Orlové. Projekt není určen uchazečům o zaměstnání (nezaměstnaným osobám) vedeným na úřadu práce.

 

Projekt nabídne účastníkům projektu speciální psychologické poradenství (bilanční diagnostiku), které jim umožní komplexní posouzení schopností, dovedností, psychických a osobnostních potencialit vzhledem k jejich adekvátnímu pracovnímu uplatnění. Zájemci se mohou zapojit do rekvalifikačních programů a získat tak novou kvalifikaci nebo zvýšit, rozšířit či prohloubit svou dosavadní kvalifikaci. Součástí každé rekvalifikace se stane motivačně-poradenský program, ve kterém účastníci získají cenné a důležité informace o možnostech hledání práce a způsobu prezentace sebe sama tak, aby v co nejkratší době nalezli pro sebe co nejvhodnější zaměstnání. V rámci jednotlivých aktivit projektu poskytneme účastníkům doprovodné opatření formou příspěvku na dopravu. Projekt podpoří vznik 5 nových pracovních míst pro příslušníky cílové skupiny v podobě příspěvku na úhradu mzdových nákladů zaměstnavatelem.

 

Projekt "Získej novou profesi!" podpoří cílovou skupinu zájemců o zaměstnání při poznání sebe sama, v rozvoji vědomostí, dovedností a sebedůvěry. Cílová skupina se bude aktivně podílet na svém profesním rozvoji a zvýší svou uplatnitelnost na trhu práce.

 

Prezentace o projektu Získej novou profesi! (formát PDF, cca 180 kB)

 

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Projekt: Poznáváme profese 2022

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly během listopadu 2022 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů, zedníků a dalších oborů jako masér, ošetřovatel, prodavač, kuchař-číšník, aj. a sami si budou moci něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů tak, aby si případní zájemci o obor vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor a seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší, zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli a získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

 

Projekt: Prevence digitální propasti SOU DAKOL

 

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Prevence digitální propasti VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

 

Záměrem projektu je pořízení mobilního digitálního zařízení za účelem jeho zapůjčení žákům, kdy účelem je mít pro žáky k dispozici toto vybavení jak pro běžnou výuku, tak pro výuku distančním způsobem. Cílem je přispět k prevenci digitální propasti snížením nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Využíváním tohoto vybavení žáky dojde rozvoji kompetence práce s digitálními technologiemi a rozšíření kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících.

 

 

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky, enviromentu a odborného anglického jazyka. Žáci docházeli do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovali další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit jsme zařadili 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Španělska.

V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci se seznámili s chodem těchto zařízení a podíleli se na činnostech spojených s výtvarnou výchovou, dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů a s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkoušeli.

 

Projekt má tyto cíle. Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi, zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chtěli  jsme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daného oboru a inspirací pro další plánovanou mobilitu Erasmus+ 2022.

 

Přílohy
Prezentace MALAGA [12692 kB]

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu bylo vycestovat se skupinou 30 žáků oborů Kuchař - číšník a Rekondiční a sportovní masér do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali, především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a enviromentu. Žáci docházeli do místních zařízení - rehabilitačních ústavů a restauračních zařízení na odbornou praxi a realizovali aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu.

Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Odborný anglický jazyk a 4. Inkluzi. V realizovaných aktivitách byli aktivně zapojeni žáci pod vedením mentorů z hostitelských zařízení a dohlíželi na ně naši doprovázející pedagogové. Žáci se seznámili s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, podíleli na sestavování jídelních lístků dle typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále byli seznámeni s hospodárným způsobem zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučili se výše uvedené, prohloubili si tak teoretické znalosti z výuky a prakticky si vše vyzkoušeli.

Realizací projektu jsme chtěli dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místních rehabilitačních a restauračních zařízeních a byli schopni samostatné práce v oblasti navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu, za 3. jsme chtěli posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. V neposlední řadě 4. žáci na stáži posílili své kompetence v odborném anglickém jazyce. Přidanou hodnotou bylo poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti jsme přenesli a zakomponovali do stávající výuky tak, aby byly ku prospěchu všem ostatním žákům daných oborů.

 

Přílohy
Prezentace RIGA [13343 kB]

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádalo již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022, která proběhla 13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se konala ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci soutěžili ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy  ze Slovenské republiky. Letos jsme na soutěži přivítali 17 středních škol.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

 

Vyhodnocení soutěže Zlatý masér 2022:

Sportovní masáž – kategorie jednotlivců

1. místo - Jakub Žáček ( VOŠ ekonomická, sociální a zdravotnická, OA, SPgŠ a SZŠ, Most, příspěková organizace )

2. místo - Klára Pavlechová ( VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s., Petrovice u Karviné )

3. místo - Matyáš Frinta ( VOŠ, SPŠ a SOŠ služeb a cestovního ruchu, p.o. , Varnsdorf )

 

Synchronní a sportovní masáž – kategorie družstev

1. místo - Milan Sirý, Sebastián Vaněk, Adéla Byrtusová (VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o. p. s., Petrovice u Karviné)

2. místo - Vanessa Paprskářová, Vojtěch Velčovský, Kristýna Klubalová ( Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba)

3. místo - Adéla Rozsypalová, Pavlína Weinlichová, Kateřina Žatková ( SŠ, ZŠ a MŠ prof. V. Vejdovského Olomouc - Hejčín )

 

Cílem soutěže bylo umožnit vzájemné setkávání žáků s podobnými zájmy a zaměřením, umožnit žákům veřejně prezentovat a ověřit své znalosti a dovednosti nabyté ve svém oboru, podpořit spolupráci žáků v rámci týmové spolupráce a motivovat je k jejich dalšímu osobnímu rozvoji.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

Přílohy
docxPropozice soutěže [docx, 2000 kB]

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu štafetového běhu, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy palačinek, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěné házecí kostky a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Dovednostní část

1. místo - Základní škola Marie Pujmanové

2. místo - Základní škola Žákovská

3. místo - Základní škola Karolíny Světlé

 

Všem týmům havířovských základních škol děkujeme za účast a budeme se těšit na další ročníky!

 

 

 

Přílohy

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí povolání. 

Díky vybavení budou žáci i pedagogové využívat moderní přístupy k výuce, audio a audiovizuální techniku. Kromě rozvoje kompetence práce s digitálními technologiemi, komunikace v cizích jazycích a v oblasti přírodních věd, se rozšíří kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících, kdy požadavek vznikl v souvislosti s rozšířením distanční výuky ve vztahu učitel – žák.

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_066/0017236

45. výzva-ITI-Ostrava-SC 2.4-Střední školy