Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

                                        DOVEDNOSTI – ATMOSFÉRA – KVALITA – ODBORNOST - LIDSKOST

 

 

Projekty škol DAKOL

Učni oboru Kuchař-číšník zabodovali s Leonardem na stážích ve Francii…

Šest učňů Středního odborného učiliště Dakol, s.r.o. se zúčastnilo ve školním roce 2011/2012 zahraniční stáže v hotelích a rekreačních střediscích ve Francii. Jako již tradičně, byl jejich výjezd finančně podpořen projektem z programu Leonardo da Vinci .   A proč učni na ...

více

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048 Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a ...

více

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

  Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL Reg. č.:  CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587 Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027     Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro ...

více

Dovednostní olympiáda 2025

      Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického ...

více

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již  10. jubilejní ročník  mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech   ZLATÝ MASÉR 2025 , která proběhne  16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se bude konat ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria ...

více

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

  Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života. Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro ...

více

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností ...

více

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259 Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti   Záměrem tohoto projektu bylo vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník ...

více

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024. Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115 Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL   Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru ...

více

Učni oboru Kuchař-číšník zabodovali s Leonardem na stážích ve Francii…

Šest učňů Středního odborného učiliště Dakol, s.r.o. se zúčastnilo ve školním roce 2011/2012 zahraniční stáže v hotelích a rekreačních střediscích ve Francii. Jako již tradičně, byl jejich výjezd finančně podpořen projektem z programu Leonardo da Vinci.

 

A proč učni na stáž vycestovali? Odpověď je jednoduchá.

 

„ Studenty oboru Hotelnictví na zahraniční stáž vysíláme již několik let. Připravujeme je jak jazykově, tak profesně na jejich budoucí povolání,“ říká zástupce ředitele Ing. Smetana, který stál u zrodu zahraničních praxí před více než deseti lety. „Prozatím se však vždy jednalo o studenty maturitního oboru, u nichž se předpokládají větší studijní předpoklady a kteří mají poměrně velkou dotaci jazykové výuky. Naproti tomu učni oboru Kuchař – číšník výuku francouzštiny nemají vůbec.“

 

A jak se tedy v cizím prostředí domluvili?

 

 „Před výjezdem jsme pro účastníky uspořádali jazykový kurz, ve kterém se naučili základy jazyka, zbytek už jsme nechali na nich a spoléhali na to, že se v cizojazyčném prostředí brzy adaptují a své jazykové základy rozšíří přímo v pracovním procesu. Koneckonců dva měsíce nejsou zase tak krátká doba. Po návratu se nám účastníci svěřili, že často používali jako komunikační prostředek taky angličtinu“, prozradila vedoucí projektu Mgr. Ivana Cechlová.

 

Stáže o celkové délce 8 týdnů proběhly v červnu až srpnu a účastníci pracovali ve třech hotelových a rekreačních zařízeních na Azurovém pobřeží a v Savojských Alpách. Účastníci si rozšířili své schopnosti na postech číšníka a kuchaře. Program Leonardo da Vinci přispěl na realizaci toho projektu částkou 11364,- Eur.

Přílohy

Projekt Šablony 2025 - SŠ DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SŠ DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.02/00/24_035/0015048

Příjemce: Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ.

 

 

 

Projekt Šablony 2025 - SOU DAKOL

 

Projekt: Šablony 2025 - SOU DAKOL

Reg. č.: CZ.02.02.XX/00/24_035/0014587

Příjemce: Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o.

Termín realizace: 1. 9. 2025 - 31. 8. 2027

 

 

Cílem výzvy je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol a školských výchovných a ubytovacích zařízení, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání za účelem přípravy výuky v souladu s připravovanou revizí rámcových vzdělávacích programů a podpory dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem a z marginalizovaných skupin.

 

Účelem dotace je zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání, zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání a prosazování socioekonomické integrace marginalizovaných skupin, jako jsou Romové.

 

Projekt je zaměřen na téma personální podpora, a to v podobě Kariérového poradce SŠ, Koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ a Školního psychologa SŠ.

Dovednostní olympiáda 2025

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., bylo zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž byla rozdělena na dva dny, kdy první den týmy soutěžily ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhly soutěže typu biatlon, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhly soutěže typu přípravy hamburgeru, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěného hlavolamu a dalších.

 

Cílem projektu bylo jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhly na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory poskytující, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Záměrem bylo představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

Vyhodnocení soutěže:

Sportovní část

  1. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  2. místo - Základní škola Žákovská
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Dovednostní část

  1. místo - Základní škola Žákovská
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

 

Celkový vítěz

  1. místo - Základní škola Žákovská 
  2. místo - Základní škola Marie Pujmanové
  3. místo - Základní škola Generála Svobody

Zlatý masér 2025

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již 10. jubilejní ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2025, která proběhne 16. 10. 2025 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se bude konat ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje RNDr. Jana Veřmiřovského Ph.D., MBA, LL.M., MPA, MSc. a náměstka primátora Statutárního města Havířova Ing. Pavla Rapanta MBA. Žáci budou soutěžit ve třech kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Alternativní (bambusová) masáž - kategorie družstev, 3. kategorie Kreativ - kategorie družstev, kdy se hodnotí kostým a choreografie týmu alternativní masáže.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Projekt: IROP Orlová - Modernizace odborné učebny pro žáky E oboru Stravovací a ubytovací služby

 

Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury pro opatření umožňující přechod žáků do hlavního vzdělávacího proudu a samostatný způsob života.

Záměrem projektu je modernizovat vybavení odborné gastronomické učebny - tréningové kuchyně na VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL Orlové, pro kvalitní a inovativní vyučování žáků. Cílem je zvýšit počet profesně připravených absolventů a vytvořit tak kvalitní nabídku pracovníků pro profese požadované na trhu práce v Moravskoslezském kraji.

 

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/23_095/0005047

95. výzva IROP - Školská poradenská zařízení, speciální vzdělávání a střediska výchovné péče - SC 4.1 (MRR)

 

 

 

 

 

 

Poznáváme profese 2024

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu „Poznáváme profese“ je představení různých profesí žákům základních škol z Havířova, zviditelnění a zvýšení atraktivity odborného vzdělávání prostřednictvím zážitkových akcí formou dnů odborných dovedností na SŠ DAKOL, kde se mohou žáci s jednotlivými profesemi názorně seznámit.

 

Pro žáky ZŠ z Havířova byly v listopadu a v prosinci 2024 uspořádány dny odborných dovedností na SŠ DAKOL formou tzv. „stínování“. Stínování je praktické předvedení a představení technických, řemeslných oborů, profesí a služeb prostřednictvím přímého zapojení žáků ZŠ do výuky žáků SŠ DAKOL s možností vyzkoušet si „na vlastní kůži“ některé postupy výroby obráběčů, strojních mechaniků, tesařů a oborů jako masér, ošetřovatel, kuchař-číšník, aj. a sami si mohli něco malého vyrobit.  Stínování probíhalo na SŠ DAKOL v Orlové a v Havířově. Žákům ZŠ byly na jednotlivých odborných pracovištích představeny obory vyučující se na SŠ DAKOL.  Žáci byli rozděleni do skupin a během dne postupně navštívili jednotlivá odborná pracoviště tak, aby se seznámili s různými obory a profesemi. Byli tak zapojeni do přímého vzdělávacího procesu s žáky střední školy, kteří již daný obor studují, a kteří jim předali své zkušenosti ze studia těchto oborů a profesí. 

 

Žáci základních škol z Havířova měli možnost poznat praktickou stránku oborů. Případní zájemci o obor si vyzkoušeli své dovednosti a vlohy pro daný obor. Seznámili se v praxi s tím, co studium daného oboru obnáší a zjistili, zda jim je toto blízké či nikoli. Získané poznatky jim tak budou nápomocny při výběru budoucího povolání.

Erasmus+ 2024 Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222259

Název projektu: Erasmus - první krok v mé profesní budoucnosti

 

Záměrem tohoto projektu bylo vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Kuchař-číšník (KČ) do Lipska (Německo) na 12 dní (10 pracovních). Žáci docházeli do zvoleného zařízení tak, aby se postupně seznámili s celým chodem restauračního zařízení a absolvovali tzv. kolečko v rámci všech činností provozu, mezi které patří restaurace, kuchyň, skladovací prostory apod. Záměrem bylo poznat jednotlivé úseky restauračního provozu. Součástí toho byla komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hosty. Žáci se naučili, jak se chovat jako hostitel k hostům, jak je přijímat, jak se o ně starat a jak je informovat rozsahu nabízených služeb a produktů, dále se naučili připravit a podávat jednoduchá jídla s přihlédnutím k receptu, dietetice a ceně, přijímat dodávky zboží, skladovat zboží, kontrolovat zásoby atp.
Žáci zde také pracovali se surovinami a materiály, které je nutno po zpracování ekologicky zlikvidovat.

Cílem bylo: 

- zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP, podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci oboru Kuchař-číšník, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi,

- zvýšení klíčové kompetence v oblasti odborného anglického jazyka k danému tématu,

- posílení rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpora motivace ke studiu a pochopení své důležitosti a postavení ve společnosti.

 

Součástí projektu byla také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování bylo zvýšit kompetence našich dvou učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů. Na stínování nakonec mohlo vyrazit více pedagogů, celkem tedy vycestovalo 6 učitelů a na žákovskou mobilitu s nimi vyjeli ještě další 2 žáci.

 

Erasmus+ 2024 Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2024.

Reg. č: 2024-1-CZ01-KA122-VET-000222115

Název projektu: Odborné vzdělávání žáků VOŠ DAKOL

 

Záměrem tohoto projektu je vycestovat se skupinou 20 žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika (dále jen PM) do Španělska, města Málagy na 12 dní (10 pracovních), dále vycestují 2 žáci oboru Hotelnictví a Hotelový animátor (HT/HA) a 2 žáci oboru Masér sportovní a rekondiční (MR) do Irska, města Dublin na 89 dní.
1. Žáci oboru PM budou docházet do zařízení určených pro předškolní výchovu dětí a realizovat další aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu. Odborná praxe se zaměřením na didaktiku dramatické výchovy - řízené činnosti, dle žáky naplánovaných aktivit pro děti předškolního vzdělávání. Obsahem řízených činností jsou stanovené cíle, motivace, expozice a použité pomůcky. 
2. Žáci oboru HT/HA budou docházet do zvoleného hotelu tak, aby se postupně seznámili s celým chodem hotelu a absolvují tzv. kolečko v rámci všech činností hotelového provozu, mezi které patří housekeeping, servis, výrobní část, recepce. Záměrem je poznat jednotlivé úseky hotelového provozu. Součásti toho je komunikace s pracovníky obsluhující jednotlivé části a také komunikace s hotelovými hosty.
Žáci oboru MR budou docházet do SPA daného hotelu a absolvují zde tzv. kolečko v rámci chodu wellnes zařízení a celkové péče o klienta. Mezi tyto činnosti patří příprava pracoviště, vyplnění zdravotní karty s klientem, komunikace s klientem a samotné masáže a jejich varianty a následný úklid pracoviště. Žáci se postupně seznámí s těmito jednotlivými částmi činností hotelu/SPA, uplatní zde své dosavadní teoretické znalosti a
rozšíří si je o praktické zkušenosti v reálném provozu.

Cílem je:

- Zvýšení kompetencí v odborné praxi žáků i PP. Naším cílem je podpořit přístup k moderním postupům a technologiím v rámci daného oboru, s možností využití poznatků specifických pro danou zemi.

- Ekologie v praxi - cílem je zvýšení povědomí o ekologickém zpracování materiálů používaných při práci v daném oboru, při současném zvýšení digitálních kompetencí.

 

Součástí projektu je také aktivita pro pedagogy - stínování. Obsahem stínování je zvýšit kompetence našich učitelů především v posílení teoretických poznatků z praktického hlediska, tak aby je mohli dále aplikovat ve své výuce odborných předmětů.