Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o. p. s. / Střední odborné učiliště DAKOL, s. r. o.
EN / DE / FR / RU / PL

Projekty škol DAKOL

Projekt: PRAXIS

  Projekt: PRAXIS   V srpnu 2014 byl Vyšší odborné škole DAKOL a Střední škole DAKOL, o.p.s. schválen projekt v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost s názvem „PRAXIS“.   Projekt bude realizován v období od září 2014 do ...

více

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

  Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.   Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., je zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru. Soutěž ...

více

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022 , která proběhne 13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice . Soutěž se bude konat ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod ...

více

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí ...

více

Projekt: Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL se zapojila do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL.   Cílem projektu Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke ...

více

Projekt: Doučování žáků SOU DAKOL

Střední odborné učiliště DAKOL se zapojilo do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků SOU DAKOL.   Cílem projektu Doučování žáků SOU DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ...

více

Projekt: Spolu po COVIDu

Jak Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o., tak Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. se zapojily do výzvy MŠMT "Spolu po COVIDu", v projektech "Společnou cestou k cíli", č. rozhodnutí 0041/13/S/C2021 a "Spolu pracujeme, spolu se učíme", č. rozhodnutí 0036/13/S/C2021.   ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637 Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě   Záměrem projektu je vycestovat se skupinou 30 žáků do ...

více

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021. Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635 Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody   Záměrem projektu je vycestovat se skupinou 30 žáků do Lotyšska, do Rigy, aby ...

více

Projekt: PRAXIS

Logo Eruditus

 

Projekt: PRAXIS

 

V srpnu 2014 byl Vyšší odborné škole DAKOL a Střední škole DAKOL, o.p.s. schválen projekt v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost s názvem „PRAXIS“.

 

Projekt bude realizován v období od září 2014 do července 2015 ve spolupráci šesti partnerských středních škol:

 

Příjemce: VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL, o.p.s., Petrovice u Karviné

Partner č. 1: SOU DAKOL, s.r.o., Petrovce u Karviné

Partner č. 2: Soukromá střední odborná škola Hranice, s.r.o.

Partner č. 3: Soukromá střední škola PRAKTIK s.r.o., Horní Benešov

Partner č. 4: Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb SČMSD Šilheřovice, s.r.o.

Partner č. 5: RB Střední odborné učiliště autoopravárenské, s.r.o., Ostrava

 

Projekt PRAXIS je zaměřen na podporu realizace praktického vyučování a vytvoření studentských minipodniků na šesti středních školách v Moravskoslezském a Olomouckém kraji ve spolupráci s aktéry na trhu práce. V rámci realizace praktického vyučování budou žáci zpracovávat praktické i teoretické úkoly na základě reálných potřeb zaměstnavatelů a rozvíjet si kompetence spojené s výkonem své budoucí profese (cca 170 žáků). Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků na zapojených SŠ pak bude podpořeno prostřednictvím studentských minipodniků (cca 106 žáků). V této oblasti se projekt zaměří také na odbornou přípravu pedagogických pracovníků středních škol zapojených v partnerství projektu (12 osob).

 

Informace o projektu:

Ing. Drahomíra Witoszová, tel. 595 391 036, witoszova.drahomira@dakol-karvina.cz

 

Aktuality:

Dne 5.12.2014 zorganizovali žáci 4. ročníku Obchodník oslavu Mikuláše v Tescu Karviná. Akce proběhla v rámci projektu Praxis - Praktické vyučování. více zde

 

Na SOU DAKOL v Havířově byl otevřen studentský minipodnik Masérské studio Dakol.

Více informací o nabízených službách na http://maserske-studio-dakol.webnode.cz/ nebo facebooku https://www.facebook.com/DakolHavirov?fref=ts.

 

 

Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

 

 

Projekt: Dovednostní olympiáda 2022

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

 

Cílem projektu Vyšší odborné školy DAKOL a Střední školy DAKOL, o.p.s., je zábavnou a soutěžní formou vyzkoušet zdatnost týmů havířovských základních škol, a to jak sportovního, tak praktického charakteru.

Soutěž bude rozdělena na dva dny, kdy první den den budou týmy soutěžit ve sportovních kategoriích a druhý den v kategoriích praktické zručnosti. Ve sportovním dni proběhnou soutěže typu štafetového běhu, míčových sportů a dalších. Ve dni praktické zručnosti proběhnou soutěže typu přípravy palačinek, výroba bloku na kreslení, zpracování dřevěné házecí kostky a dalších.

 

Cílem projektu je jak žáky nadchnout pro sportovní zápolení, tak je vyzkoušet také v tom, co umí a dokáží z běžného praktického života. Oba soutěžní dny proběhnou na SŠ DAKOL v Orlové, kde je jak vnitřní i venkovní sportoviště, tak profesionální zázemí pro obory službové, jako jsou kuchař-číšník, prodavač, masér, ošetřovatel i pro obory technické, jako jsou strojní mechanik, instalatér, obráběč kovů, zedník a další. Tímto chceme představit a přiblížit různé profese žákům základních škol z Havířova, zviditelnit a zvýšit atraktivitu odborného vzdělávání.

 

 

 

Přílohy

Projekt: Zlatý masér 2022

Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o. uspořádá již 7. ročník mezinárodní soutěže žáků středních škol v masérských dovednostech ZLATÝ MASÉR 2022, která proběhne 13. 10. 2022 v Sanatoriích Klimkovice. Soutěž se bude konat ve spolupráci s generálním partnerem Sanatoria Klimkovice a pod záštitou náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Mgr. Stanislava Folwarczneho a náměstkyně primátora Statutárního města Havířova Mgr. Jany Feberové. Žáci budou soutěžit ve dvou kategoriích: 1. Sportovní masáž - kategorie jednotlivců, 2. Synchronní sportovní masáž - kategorie družstev.

Do soutěže se v minulých letech zapojily střední školy vyučující masérské obory z celé České republiky a také střední školy ze Slovenské republiky. Letos se opět těšíme na hojnou účast soutěžících a na jejich výkony.

 

V případě zájmu či potřeby bližších informací o konání letošního ročníku soutěže kontaktujte naše marketingové oddělení: tkacova.nela@dakol-karvina.cz, tel. +420 595 391 036.

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt je finančně podporován statutárním městem Havířov.

Přílohy
docxPropozice soutěže [docx, 2000 kB]

Projekt: IROP ITI Ostravsko - Modernizace odborných učeben SŠ DAKOL Havířov

Předmětem projektu je částečná modernizace učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a výpočetní techniky na střední škole Dakol v Havířově. Výstupy projektu umožní aktivní a tvůrčí přístup žáků k praktické i teoretické části výuky a zajistí kvalitní odbornou přípravu pro jejich budoucí povolání. 

Díky vybavení budou žáci i pedagogové využívat moderní přístupy k výuce, audio a audiovizuální techniku. Kromě rozvoje kompetence práce s digitálními technologiemi, komunikace v cizích jazycích a v oblasti přírodních věd, se rozšíří kompetence v oblasti online komunikace žáků a vyučujících, kdy požadavek vznikl v souvislosti s rozšířením distanční výuky ve vztahu učitel – žák.

 

Registrační číslo projektu: CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_066/0017236

45. výzva-ITI-Ostrava-SC 2.4-Střední školy

 

 

 

 

 

Projekt: Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL se zapojila do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování žáků VOŠ DAKOL a SŠ DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. 

U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem  úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek. Doučování bude dále zaměřeno na prohlubování jazykových vědomostí v oblasti rodného jazyka nebo cizích jazyků. V neposlední řadě bude náplní praktická činnost spojená s odborným výcvikem u jednotlivých oborů.

Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Doučování žáků SOU DAKOL

Střední odborné učiliště DAKOL se zapojilo do výzvy MŠMT "na podporu doučování", v projektu Doučování žáků SOU DAKOL.

 

Cílem projektu Doučování žáků SOU DAKOL je pomoci žákům školy, kteří jsou vzhledem k celosvětové pandemii a těžšímu přístupu ke vzdělání v posledních dvou letech ohroženi neúspěchem. Doučováni budou žáci všech oborů školy, a to v oblastech teoretických předmětů, jak všeobecných tak odborných, a také se zaměříme na prohlubování praktických dovedností ve studovaných oborech. Žáci budou osloveni s možností využití doučování ve vybraných oblastech a jejich účast bude dobrovolná. 

U některých oborů bude probíhat doučování žáků v oblasti odborných předmětů, s cílem  úspěšného vystoupení žáků u závěrečných zkoušek nebo maturitních zkoušek. Doučování bude dále zaměřeno na prohlubování jazykových vědomostí v oblasti rodného jazyka nebo cizích jazyků. V neposlední řadě bude náplní praktická činnost spojená s odborným výcvikem u jednotlivých oborů.

Doučování žáků bude probíhat na všech pracovištích školy, tedy v Petrovicích u Karviné, v Orlové a v Havířově, a to stávajícími pedagogickými pracovníky školy.

 

„Financováno Evropskou unií – Next Generation EU“

 

Projekt: Spolu po COVIDu

Jak Střední odborné učiliště DAKOL, s.r.o., tak Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. se zapojily do výzvy MŠMT "Spolu po COVIDu", v projektech "Společnou cestou k cíli", č. rozhodnutí 0041/13/S/C2021 a "Spolu pracujeme, spolu se učíme", č. rozhodnutí 0036/13/S/C2021.

 

Cílem projektu bylo zorganizovat vzdělávací programy pro žáky  H a E oborů 1. a 2. ročníků, jejichž náplní byla podpora primární prevence rizikového chování žáků, podpora globálního rozvojového vzdělávání, podpora sociálních dovedností, stmelení třídního kolektivu, podpora pozitivních vazeb a aktivní využití volného času. Nedílnou součástí celého programu bylo budování atmosféry spolupráce, tolerance a otevřené komunikace.

Žáci se během 3denního pobytu mimo školní prostředí zúčastnili množství aktivit, které měly za cíl formou formálního i neformálního vzdělávání podpořit jejich duševní zdraví, zlepšit klima třídy a podpořit zájem o problémy související s globálním rozvojovým vzděláváním. Hlavní program byl doplněn množstvím pohybových, sportovních, kreativních a dalších volnočasových aktivit, které měly za cíl rozvíjet sociální dovednosti žáků, budovat klima otevřené a bezpečné komunikace, rozvíjet identitu a kohezi skupiny a navázat vztah mezi třídou a učitelem.

 

Za SOU proběhlo 8, za VOŠ 3 Programy, tedy bylo realizováno celkem za obě školy 11 Programů, které pozitivně ovlivnily žáky H a E oborů studujících na školách.

 

Realizace programu Spolu po COVIDu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy.

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SŠ DAKOL - Recyklujeme hravě

Vyšší odborná škola DAKOL a Střední škola DAKOL, o.p.s. získala grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016637

Název projektu: Mobilita žáků SŠ DAKOl - Recyklujeme hravě

 

Záměrem projektu je vycestovat se skupinou 30 žáků do Španělska, Malagy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali,
především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti odborné praxe, péče o děti, didaktiky a
enviromentu. Žáci budou docházet do místních vzdělávacích zařízení předškolní péče na odbornou praxi a realizovat další
aktivity v souladu se stanovenými cíli projektu. Do aktivit řadíme 1. Odbornou praxi 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie
Španělska. V realizovaných aktivitách budou aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s mentory ze vzdělávacích zařízení. Žáci
se seznámí s chodem těchto zařízení a budou se podílet na činnostech spojených s výtvarnou výchovou. Dále budou
seznámeni s hospodárným způsobem zpracování materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučí se výše uvedené,
prohloubí si tak teoretické znalosti z výuky a na řízených činnostech s dětmi si vše prakticky vyzkouší.

 

Projekt má 3 cíle. Realizací projektu chceme dosáhnout: 1. aby se žáci aktivně zapojili do plánovaných činností ve
vzdělávacích zařízeních, aby aktivně aplikovali dosažené teoretické znalosti na výchovně vzdělávací činnosti s dětmi,
zvýšili kompetenci v rámci předmětu Didaktika výtvarné výchovy, 2. aby žáci získali povědomí o environmentální
udržitelnosti a důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby chápali důležitost ekologické likvidace
odpadů nejen ve své zvolené profesi, 3. chceme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a
přirozené začlenění žáků v rámci inkluze, podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení
ve společnosti. Přidanou hodnotou bude poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných
odlišností. Všechny tyto nabyté vědomosti a dovednosti chceme přenést do stávající výuky.

 

Erasmus+ 2021 Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

Střední odborné učiliště s.r.o. získalo grantovou podporu na realizaci projektu Erasmus+ 2021.

Reg. č: 2021-1-CZ01-KA122-VET-000016635

Název projektu: Mobilita žáků SOU DAKOL - Soulad duše, těla a přírody

 

Záměrem projektu je vycestovat se skupinou 30 žáků do Lotyšska, do Rigy, aby poznali místní kulturu, zvyky, a získali,

především s ohledem na oborové zaměření žáků, kompetence v oblasti dietetiky, výživy, zdravého stravování a

enviromentu. Žáci budou docházet do místního rehabilitačního ústavu na odbornou praxi a realizovat další aktivity v

souladu se stanovenými cíli projektu. Do aktivit řadíme 1. Dietetiku, 2. Enviromentální rozvoj, 3. Reálie Lotyšska. V

realizovaných aktivitách budou aktivně zapojeni žáci ve spolupráci s pedagogy, pod vedením mentorů z rehabilitačního

ústavu. Žáci se seznámí s jednotlivými dietami pro stávající pacienty, budou se podílet na sestavování jídelních lístků dle

typů diet a na přípravě pokrmů, jejich servírování a expedici. Dále budou seznámeni s hospodárným způsobem

zpracování surovin a materiálů, s jejich ekologickou likvidací. Naučí se výše uvedené, prohloubí si tak teoretické znalosti

z výuky a prakticky si vše vyzkouší.

Realizací projektu chceme dosáhnout: 1. aby žáci získali povědomí o environmentální udržitelnosti a

důležitosti ekologického myšlení ve vztahu k sobě a okolí, aby samostatně pracovali, odborně a hospodárně zacházeli s

potravinami a chápali důležitost ekologické likvidace odpadů nejen ve své zvolené profesi, 2. aby žáci poznali místní

léčebně stravovací zvyklosti a standardy v místním rehabilitačním ústavu a byli schopni samostatné práce v oblasti

navrhování jídelních lístků podle různých typů diet, v návaznosti na dietetiku jako součásti vyučovaného tématu a 3.

chceme posílit možnosti rovných příležitostí pro všechny žáky bez rozdílu a přirozené začlenění žáků v rámci inkluze,

podpořit jejich motivaci ke studiu tak, aby pochopili svoji důležitost a postavení ve společnosti. Přidanou hodnotou bude

poznání dané země z hlediska kulturních, historických, gastronomických a jiných odlišností. Všechny tyto nabyté

vědomosti a dovednosti chceme přenést do stávající výuky.